Главное меню
Мы солидарны с Украиной. Узнайте здесь, как можно поддержать Украину.

Внешность каких народов вам больше нравится?

Автор Драгана, октября 18, 2009, 20:55

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

TawLan

Цитата: jvarg от мая 15, 2014, 18:49
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:44
Вот и я думаю, почему мы черножопые
Потому, что вас - мало, а азербайджанцев и армян - много.
Судят по большинству.
Ну они к Сев. Кавакзу никакого отношения не имеют же. Да и сами они себя за кавказцев как-то и не считают большинство :donno:

Лом d10

Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:53
Цитата: Лом d10 от мая 15, 2014, 18:50
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:46
То все шутка, всерьез спрашивал про чувака.
табасаранец?
А вчера был таджиком :donno: Ты был в Карачаево-Черкесии, Кабардино-Балкарии, Осетии? Мне кажется ты только дагов и знаешь :-\
не был я у вас, вот в Абхазии был, лицах у них совершенно неопределённые, и у дагестанцев типажей тоже мама дорогая, но уже совершенно определённые.

TawLan

Цитата: g1amura от мая 15, 2014, 18:49
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:44Жгучий брюнет здесь непривычно, а они самые обычные, не нонсенс. Большинство же шатены и темнорусые. Вот и я думаю, почему мы черножопые :donno:
ну по сравнению с русскими кавказцы все же темнее
Ну по сравнению. По сравнению и украинцы темнее.

g1amura

Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:57
Цитата: g1amura от мая 15, 2014, 18:49
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:44Жгучий брюнет здесь непривычно, а они самые обычные, не нонсенс. Большинство же шатены и темнорусые. Вот и я думаю, почему мы черножопые :donno:
ну по сравнению с русскими кавказцы все же темнее
Ну по сравнению. По сравнению и украинцы темнее.
кавказцы темнее и по сравнению с украинцами. то есть кавказцы заметно темнее русских.
короче, не хнычь и носи название черножопого гордо.
в горах живем, чтоб воевать

Nevik Xukxo

Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:55
Да и сами они себя за кавказцев как-то и не считают большинство
Какое-то размытое это понятие - кавказцы.  :umnik:

Лом d10

Цитата: Nevik Xukxo от мая 15, 2014, 19:00
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:55
Да и сами они себя за кавказцев как-то и не считают большинство
Какое-то размытое это понятие - кавказцы. :umnik:
как и россияне.  :umnik:

TawLan

Цитата: g1amura от мая 15, 2014, 19:00
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:57
Цитата: g1amura от мая 15, 2014, 18:49
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:44Жгучий брюнет здесь непривычно, а они самые обычные, не нонсенс. Большинство же шатены и темнорусые. Вот и я думаю, почему мы черножопые :donno:
ну по сравнению с русскими кавказцы все же темнее
Ну по сравнению. По сравнению и украинцы темнее.
кавказцы темнее и по сравнению с украинцами. то есть кавказцы заметно темнее русских.
короче, не хнычь и носи название черножопого гордо.
Да я сам в смысле далеко не блондин, в глазах русских черножопый и есть. Но этот стереотип в целом о Кавказе из-за армян и азербайджанцев стопудово. Тут куда не плюнь - русый(ая). Черные почти все носят клички в узких кругах, а кто-то и в широких из-за черноты именно. Как и рыжие :)

TawLan

Цитата: Лом d10 от мая 15, 2014, 18:48
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:44
Вот и я думаю, почему мы черножопые :donno:
вот и я думаю, тут это слово "черножопые", кто только не употреблял (я не употреблял, Невский не употреблял, возможно кто-то ещё не употреблял, а теперь перечислим кто употреблял, предоставлю подсчёт вам , если не возражаете?  :)
Да меня это не задевает, поэтому и иронизирую, а обсуждать начал тоже не из-за обид каких нибудь, просто, форумчане тоже болшинство думают наверно что на Кавказе черные обезъяны ;D


jvarg

Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:53
Ты был в Карачаево-Черкесии, Кабардино-Балкарии, Осетии?
Лично я был везде, правда, в детстве, и в советские времена. Тогда как-то вообще попроще было - тогда как-то мало обращали внимание на внешность и национальность.

Даже в пионерлагере под Нальчиком сезон пробыл, при этом даже ни разу не подрался. Что удивительно.
Все боятся быть обвинёнными в ксенофобии. А вот в русофобии никто.
(© Захар Прилепин)



g1amura

Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 19:06
Цитата: g1amura от мая 15, 2014, 19:00
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:57
Цитата: g1amura от мая 15, 2014, 18:49
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:44Жгучий брюнет здесь непривычно, а они самые обычные, не нонсенс. Большинство же шатены и темнорусые. Вот и я думаю, почему мы черножопые :donno:
ну по сравнению с русскими кавказцы все же темнее
Ну по сравнению. По сравнению и украинцы темнее.
кавказцы темнее и по сравнению с украинцами. то есть кавказцы заметно темнее русских.
короче, не хнычь и носи название черножопого гордо.
Да я сам в смысле далеко не блондин, в глазах русских черножопый и есть. Но этот стереотип в целом о Кавказе из-за армян и азербайджанцев стопудово. Тут куда не плюнь - русый(ая). Черные почти все носят клички в узких кругах, а кто-то и в широких из-за черноты именно. Как и рыжие :)
валим все на азеров и армян? ну они люди более южные. культура у них больше азиатская, чем кавказская.
но после двух чеченских быть кавказцев и особенно чеченцем стало круто, модно. скоро все брюнеты в Москве под них будут косить. если не косят уже.
в горах живем, чтоб воевать

g1amura

в горах живем, чтоб воевать

TawLan

Цитата: jvarg от мая 15, 2014, 19:12
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:53
Ты был в Карачаево-Черкесии, Кабардино-Балкарии, Осетии?
Лично я был везде, правда, в детстве, и в советские времена. Тогда как-то вообще попроще было - тогда как-то мало обращали внимание на внешность и национальность.

Даже в пионерлагере под Нальчиком сезон пробыл, при этом даже ни разу не подрался. Что удивительно.
Это называется - везуха :yes: Мне так не везло за пределами своего аула и школы ;D

sagittarius

Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:44Вот и я думаю, почему мы черножопые :donno:


это древняя индоевропейская мифологема  на уровне колективного безсознательного .
Цитировать
11. THE "BLACK HERO"
Aram - one of the legendary Armenian patriarchs - defeats his third adversary in Cappadoccia and
leaves his cognate, Mshak, as the ruler of that region. The latter established the city Mazhak ( Greek
Mazaka = Caesaria ) in the area of Aram's victory, near Mt. Argaeus. Other nations began to call the
land and nation of Hayk' (pi. Armenians) Armenia in the name of Aram ( Khorenatsi I, 12-15 ).
In Greek (and Latin) sources, the Armenians and their ethnonym were derived from the Argonaut
Armen(i)os who had come to Colchis and established Armenia ( Strabo X, 4, 8: 14, 12; Justin XLII, 2).
The Argonauts sailed to Colchis ( ancient Aia ) in pursuit of the soul of Phrixos ( Pindar, Pyt. IV ),
whose sanctuary was located in the land of Moschs between Armenia, Iberia and Colchis ( Strabo I, 2,
39; XI, 2, 17-18 ).The first Indian Rama (Parashurama, cf. parasu 'axe'<Akkad) defeats Arjuna, the king of the
legendary tribe of Haihayas (Mahabharata III, 115-16 ). In a Tamilian source (Keralotpatti, see
Rangacharya 1937, 545), one of the lands established by Parashurama was called Mushika. In these
myths some names are comparable: 1. Aram, Armenos, Rama; 2. Argaeus, Arjuna, Argonaut; 3. Hay,
Aia, Haihaya; 4. Mshak, Moschs, Mushika. The first two groups should be connected with the IndoEuropean roots *re-mo- ( *ro-mo, *rH-mo-, *r -mo-) 'dark, black' ( cf. Indie rama- 'black' ) and
*arg'- 'white', 'silver', 'rapid'( cf. Indie arjuna 'white, bright': on the names of Argaeus and Argonaut,
see Laroche 1985, 88-89; Chantraine I, 104 ). Thus, these myths must be considered in the context of
the opposition of "black" and "white", which is known in the myths and epics of many peoples ( on the
names of the other groups, see A. Petrosyan 1997 and infra ).
The myth of Aram's victory has been compared to the combat of Zeus and Typhoeus, localized in
Arimoi ( Markwart 1919; 1928 ). Typhoeus' wife Echidna, who lived in a homonymous habitat, was
killed by Argos ( cf. the opposition of Arim- and Arg-). Arimoi were localized in many places, including
the black, burnt land in Mysia-Meionia, where a legendary king Arimous ruled ( Strabo XII, 4, 11).
Zeus' victory over Typhoeus corresponds to Theshub's myths of the last episodes of the "kingship in
heaven" theme (see Littleton 1970; 1970 a ). The opposition of Theshub and the deity Silver best
matches this context. This myth must have been localized in the "Silver mountains" of ancient
Mesopotamian sources ( Cilician Tawros), the center of Theshub's cult.
Theshub's Urartian counterpart Theisheba's (to be read Theisewa ) name corresponds evidently to
that of the Greek hero Theseus ( Theshub - Theisheba's weapon was the double - axe, labrys, cf.
Theseus' adventure in the labyrinth, which is etymologically connected with labrys ). The opposition of
black and white in Theseus' myth is explicit, and he has been compared with the Greek "black hunter"
(Vidal-Naquet 1986, 112).
One of the localizations of Theshub and Silver's myth should be on Mt. Argaeus ( Hittite Harka-)
where the storm god had been worshipped since high antiquity. Thus, the connections of Aram and old
Anatolian, Human and Urartian thunder and storm gods - as well as their connections with "black" in
the context of "black and white" myth - are evident.
Theisheba's cult centered in the Armenian Tawros (= Greek 'bull', the symbol of Theshub and
Theisheba ). Sanasar establishes the new city of Sasun on the "Black mountain" of the Armenian
Tawros (Abeghyan 1,333). He is called "the black cloud of Sasun" (ibid., 417: this is characteristic of
the thunder and storm gods ) and "the black horseman" ( A, 1037). In archaic versions of the epic,
Davit's (and Mher's) prototype is called Mush, Sanasar's son (see Abeghyan I, 333, 385 ff, 417 and
infra ). The name of Aram's governor Mshak ( <Mush-ak ) is derived from Mush. Thus, Sanasar and
Mush correspond with Aram and Mshak, and Sanasar is the late transformation of the ancient "black
hero" Aram.
12. THE BIRTH OF THE "BLACK HERO"
The Indo-European divine twins are connected to water, and there is much data in various
traditions (Indian, Ossetic, Greek, Irish, etc. ) portraying the twins as descendants of water or a water
deity.
S. Ahyan ( 1985, 33 ) pointed out common motives of the births of Sanasar, certain Celtic heroes,
and Rama (the hero of Ramayana). Rama's name means "dark, black", Sanasar is a "black hero", and
Cuchulainn, not infrequently, is described as a swarthy, dark-haired man (which could be interpreted as
a reflection of his pre-Irish origin, see HCHE, 562-63 ). Sanasar and Baghdasar's mother drank one and
a half handfuls of water from the "milky spring" and conceived them. Rama and his twin brother'smothers drank payas, a milky beverage. The ratio of drunk payas is 4:2:1:1 (cf. Tsovinar's one and a
half handfuls). Cuchulainn was conceived when his mother drank water. Cuchulainn was considered
the third incarnation ofthe god Lug (the second being his elder brother, whose birth was synchronized
with the birth of twin foals; cf. the twin character ofthe black heroes and the connection of twins with
horses ).
13. THE MYTH OF "BLACK" AND "WHITE" CITIES
Aram was an obvious "third" warrior figure (cf. Arm. Aram 'third day of months'; Aram's three
victories, etc.), and Mshak founded a city in the place of Aram's third battle, near Mt. Argaeus.
The first Urartian king was called Aramu. His capital city Argashku (Armenian Archesh = ArEes <
*arcel < *arg'eskho-, or Artske=Arcke, cf. Arm. *arc- 'white', arcat'silver'<I. - E. *arg'-) was located
in the northern shore ofthe lake of Van.
According to archaic variants which have survived in the notes of two Portuguese travellers
(XVIc.) and in Sharaf-name, the epic twins of Sasun come from Khlat (the district of Artske <*arg'-).
The twins leave their city and establish Sasun in the "Black mountain". This region is mentioned in
Urartian times as the land Urme, in the vicinity ofthe land of Arme (cf.*j-mo-'black').
Sanasar and his brother were considered to have been the ancestors of certain Armenian
aristocratic families (especially Artsrunids = Arcruni, cf. *arg'- ) whose preliminary domain was in
Aghbak ( <Albak, cf. Indo-European *albh-'white' ). Sanasar's third son, Big Mher, kills the "White
monster", the king of Khlat. According to the notes ofthe Portuguese travellers, Khlat was destroyed
by Davit. In the new versions, however, it is ascribed to Little Mher and his two grand - uncles ( Ohan
and Toros ).
The Roman twins Remus and Romulus came from Alba ('White' ) Longa, and Romulus established
Rome. The names of R5mulus and RSma are comparable with Aram and RSma . These twins are the
sons ofthe Alban king's daughter, as the Armenian twins are the sons ofthe Armenian king's daughter.
The conflict of Rome and Alba is solved by the combat myth of Horatius' and Curiacius' triplet brothers
(the third Horatius kills his three adversaries ).
One of the central blocks of ancient Rome was called Argiletum ( " death of Arg", see Vergil,
Aeneid VIII, cf. * arg'- ). During the ritual of Argei, twentyseven or thirty white puppets were cast
into the Tiber river ( ancient Albula; cf. the defeat ofthe triple, whhe *arg'- ).
The name Rome is considered to have had Etruscan roots ( see e.g. Ernout, Meillet 1932, 830 ),
but it is obviously comparable with *remo- ( *romo- ), and the opposition of Rome and Alba could be
considered in the context of "black and white" myth. Etruscan language and onomastics contain many
Indo- European elements and the legendary history of Rome was interpreted in the context of IndoEuropean mythology (see Dumezil's studies; Puhvel 1975; Lincoln 1981, 85-86).
Armais-Danaos, the brother of Egyptian king, was considered the first king of Argos (J. Flavius,
Apion L, 15 ff; Euseb I, 215 ff.).The mother ofthe twin ancestors of Spartan kings was called Argia.
There is a legend ofthe battle of three hundred Spartans and three hundred Argives (Herodotus I, 82 ).
After the battle the Spartans keep their hair, while the Argives shave it (cf. Indo-European *arg'- and
the opposition of triple champions of'"Black" and "White" cities).
In one legend, the Northern Irish capital of Emain Macha ( "Macha twins" ) was established in the
place where Macha had born twins. According to another version, the ancestors ofthe founder ofthe
city ( another Macha ) and her husband were Argetmal and Argetmor ( arget 'silver'). In the Irish epic
Tain Bo Cualnge, the dark "third hero" and "dog killer" of Emain Macha, Cuchulainn, defends the dark
bull of Northern Ireland which then kills the white- horned bull of Connaughht, Findbennach Ai.I
The sanctuary of the three principal gods of Prussia was called Romowe. These gods had their
cults in a place called Rickoyto, which was the habitat of one of the two brothers ( and his priesthood)
who had come from Cimbria. The gods worshipped here were Perkuno (a thunder god) and two others,
which are reconstructed as hierarchically different elder and younger twin brothers ( see Puhvel 1974;
Ivanov, Toporov 1993; 170-75 ). It is characteristic that the twins in the aforementioned traditions are
also connected with a thunder god (the Spartan twins' father was killed by Zeus; Tsovinar and Sanasar
have thunder deities' characteristics ).
On the basis of this and other Indo-European data some fragments of the "Black" and "White"
cities' myth can be reconstructed.
1. The divine twin founders come from "white" (Indo-European *arg'- ); 2. They are connected
with "black" and establish their "Black" city and the new tradition ( Indo-European *re"mo-); 3. The
opposition of "Black" and "White" cities is solved by a manifestation of the formula "the third kills the
triple".
This reconstructed scheme should reflect the Indo-European mechanism of spreading and absorbing
new territories ( cf. Dumezil 1970 a I, 208 : see also Livy V, 34).
Manifestations of "black and white" myth and the black hero are revealed in all Armenian, many
Indo-European and non-Indo-European epic cycles [ cf. the figures of Kama (RSmayana); Arjuna and
'black' Krishna (Mahabharata); Kamin, who kills his 'yellow' brother ZSrd (Vis and KSmin); the
opposition of Argives and Trojans (Iliad); "white" Zigfried and his "black" adversaries (Nibelungs); the
"black hunters" of Georgian (Virsaladze 1976) and Greek (Vidal - Naquet 1986) traditions; the
Caucasian black heroes (Ardzinba 1985), etc., (see A. Petrosyan 1997, 55-59)]. The opposite heroes
of "black and white" myth can be represented as black and white horsemen. Their zoomorphic
symbols are the boar and the dog, respectively. In many myths, the black heroes' adversaries, or the
white heroes, are killed by boars or during the boar hunt (Argonaut's helsman, Ramin's brother,
Ziegfried, Ara the Handsome's cognate Attis, Artawazd). A boar was one of the avatars of Vishnu, the
divine counterpart of Ramas. The name of Aram's Ossetic cognate, Uryzmag (see infra), is derived from
the root for "boar". The white figures frequently have the dying and rising god's characteristics, which
are connected with the dogs [Ara the Handsome, Artawazd, cf. also the names of Rji-shvan ('^r^-f
dog'), Argos (Odysseus' dog), etc]. For the elaboration of anthropological, psychological and other
aspects of the "black and white" myth, see A. Petrosyan 1997, 36-64
http://rbedrosian.com/Downloads/Petrosyan_IEMyths_1997.pdf

g1amura

в горах живем, чтоб воевать

Poirot

"Из-за плохой видимости через тепловизор прицела я увидел на расстоянии около 250 метров силуэт парнокопытного, внешне похожего на крупного кабана."

TawLan

Цитата: g1amura от мая 15, 2014, 19:15
валим все на азеров и армян?
Почему сразу валим? Лично по моему вкусу, армяниские и азербаджанские красавицы дадут фору многим :yes: Я ж не говорю что это мне не нравится :)

TawLan

Цитата: Poirot от мая 15, 2014, 19:19
Цитата: Nevik Xukxo от мая 15, 2014, 18:47
Да некоторые русские сами чурки.
:what:
А кто нибудь замечал что в американских фильмах в большинстве, особенно в боевиках 90-х, русских показывают черножопыми? :donno:

TawLan

И еще одно объяснение есть, при одном и том цвете волос(шатен) у кого повышенная волосатость относительно другого, тот кажется жерножопым по сравнению :umnik:

Лом d10

Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 19:24А кто нибудь замечал что в американских фильмах в большинстве, особенно в боевиках 90-х, показывают русских черножопыми? :donno:
вспомнилось только "красная Заря" и " красная жара" , красножопые выходят :)

g1amura

Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 19:22
Цитата: g1amura от мая 15, 2014, 19:15
валим все на азеров и армян?
Почему сразу валим? Лично по моему вкусу, армяниские и азербаджанские красавицы дадут фору многим :yes: Я ж не говорю что это мне не нравится :)
люди помешаны на белый цвет кожи. ну на Кавказе тем более.
в горах живем, чтоб воевать

Alexandra A

Цитата: Лом d10 от мая 15, 2014, 18:41
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 18:21
Лом d10 их тоже распределит, но думаю где нибудь по близости :)


а что вы так на меня навались с этим распределением? распределяйте сами, вы же антрополог, философ, лингвист , ещё и психолог  :)
эту фотку выделил, на ней 100% татарка. (из нетипичных)) :)
Понтид.
taximagulus segouax caius iulius kent 25 august 55 before the common era
marcus tullius quintus tullius arpinum 6 may 51 before the common era

Alexandra A

Цитата: Лом d10 от мая 15, 2014, 19:12
Цитата: TawLan от мая 15, 2014, 19:06
Как и рыжие :)

::)
( фотошоп поди  :( )
Балтид?

Рыжие волосы для балтидов не характерны - это типично западная черта.
taximagulus segouax caius iulius kent 25 august 55 before the common era
marcus tullius quintus tullius arpinum 6 may 51 before the common era

Быстрый ответ

Обратите внимание: данное сообщение не будет отображаться, пока модератор не одобрит его.

Имя:
Имейл:
Проверка:
Оставьте это поле пустым:
Наберите символы, которые изображены на картинке
Прослушать / Запросить другое изображение

Наберите символы, которые изображены на картинке:

√36:
ALT+S — отправить
ALT+P — предварительный просмотр