Главное меню
Мы солидарны с Украиной. Узнайте здесь, как можно поддержать Украину.

Suomi

Автор Leo, марта 23, 2004, 22:16

Versteher

Paljon kiitoksia siitä!

Ystäväni, Suomesta puhutaan, että se on tuhannen järviä maa... Kuka on toki sen laskenut?
ЛОЖИЛЪ, ЛОЖУ, БУДУ ЛОЖИТЬ!!!

kielinero

Цитата: Versteher от января 26, 2011, 00:27
Paljon kiitoksia siitä!
Ystäväni, Suomea sanotaan tuhannen järven maaksi... Kuka on toki sen laskenut?
Maantieteilijät, arvelen.
Siinä maassa on todella muutama tuhat järviä. Oletko toista mieltä?
Suómëšiói ereázo Êsseasámau. (Laefêvëši)
Suomen kieli kuulostaa solisevalta purolta.
Finska språket låtar som en sorlande bäck.

Versteher

Kun voin olla muuta mieltä, kun en ole laskenut? =)

aitoahan se lienee Suomen näkymä, ihanko totta, Ystäväni?

Versteher

kielinero

Цитата: Versteher от января 26, 2011, 11:43
aitoahan se lienee Suomen näkymä, ihanko totta, Ystäväni?
Ei välttämättä. Saattaapa olla se näkymä Karjalassa tai jossakin Siperiassa. :)

kielinero

Versteher

Ei koskaan, Ystäväni! Olen venäläinen ja istun kotonani kuin Oblomov sofassani ja imen sormeni..

Entä Sinä?

kielinero

Цитата: Versteher от января 26, 2011, 14:17
Ei koskaan, Ystäväni! Olen venäläinen ja istun kotonani kuin Oblomov sohvallani ja imen sormeani..

Entä Sinä?
Matkustin kaksi kertaa tulkkina Vladivostokiin suomalaisten toimittajien kanssa. Tuo oli unohtamaton kokemus.

Versteher

kielinero

Itse matka junalla ja takaisin lentokoneella, sitten luonto, Baika-järvi (piipahdimme matkan varrella Irkutskiin). Sekä kielikokemuksia. Ja tuo tunne kuinka maamme suuri on.

Versteher

Näe, Ystäväni: osainsa jutelaisten maanlaulu lautaan suomeksi: 0;36 sekundina laulutaan: pieni maa. Israel onhan pieni maa, sitten kaikki sopii ja täsmää.

http://www.youtube.com/watch?v=V8n3GDBXkdQ

kielinero

Цитата: Versteher от января 26, 2011, 17:32
Katso, Ystäväni: osaksi juutalaisten maanlaulu lauletaan suomeksi: 0;36 sekuntia lauletaan: pieni maa. Israel onhan pieni maa, sitten kaikki sopii ja täsmää.

http://www.youtube.com/watch?v=V8n3GDBXkdQ

kielinero

Kuinka, Versteher, päädyit muinaisvenäläiseen sekä muinaisnorjalaiseen myös anglosaksiseen kieliin?

Versteher

Quinka? tosi huonosti... vanhanorjaksi ja vanhaenganniksi jaksaan lukea, mutta usein ei voi ymmärtää...Vanhaslavia, avoin nukoisen venäjän on pärempi, mutta voidaan katsoa, että halveksitaan vanhaslaviaani: ei kukaan vastaa minulle sen asiassa.. miksi kysyt, Ystäväni?

kielinero

Цитата: Versteher от января 26, 2011, 18:04
Quinka? tosi huonosti... vanhaksinorjaksi ja vanhaksienglanniksi osaan lukea, mutta usein ei voi ymmärtää...Vanhaslavia, avoin? nykyisen venäjän on pärempi, mutta voi nähdä, että vanhaaslaviaani halveksitaan: ei kukaan vastaa minulle sen asiassa.. miksi kysyt, Ystäväni?
Kysyn, koska kiinnostaa, miksi nimittäin nämä kielet. Tuskin löytyy paljon ihmistä, jotka osaavat niitä kieliä. Ja muinaisslavilainen: kuka opetti sua kirjoittamaan sitä kieltä? Omin päinkö opettelit?

Versteher

nyt kaikki kielini opiskellaan omin päin.. kirjalla Alexandr Vostokov'in.. haluanetko minä lähettää sen Sinulle?

kielinero

Цитата: Versteher от января 26, 2011, 19:04
nyt kaikki kieliäni opiskelen omin päin.. kirjalla Alexandr Vostokovin.. halunnetko minun lähettäväni sen Sinulle?
En, kiitos. Yksi opeteltava kieli riittää minulle.)) 8-)

Versteher

Tiedostani, kun puhutaan transportista, käytetään tunneksen: LLA: junalla, autolla etc; mutta viipymässä säkissa, kun jalat ovat siinä, sen taidetaanhan esittää tunneksin: SSA. Mutta, jos säkki on keino matkomaan? Esim., olen pukenut sen hypäämään Pietarista Helsinkiin, se hypäminen tapahtunee säkillä tai säkissa?

kielinero

Цитата: Versteher от января 27, 2011, 11:20
Tiedostani (tietääkseni-насколько мне известно), kun puhutaan transportista, käytetään LLA-pääte: junalla, autolla etc; mutta viipyminen säkissa, kun jalat ovat siinä, se vaatii SSA-päätteen. Mutta, jos säkki on keino matkaamaan (matkailukeino)? Esim., olen pukenut sen hyppäämään Pietarista Helsinkiin, se hypäminen tapahtunee säkillä tai säkissa?
Hyppääminen säkissä, luulen. Säkkijuoksusta tässä tapauksessa sanotaan. http://www.mll.fi/vanhempainnetti/leikkinurkka/liikuntaleikit/
Ei enempää kuin sata metriä voi hypätä (juosta) sillä tavalla. Matkustaminen Pietarista Helsinkiin tapahtuu nopeammin ja mukavammin Allegrolla :green:
Etkö koskaan käynyt edes naapurimaassakaan? :-[

Versteher

Olenk käynyt Suomessa? Tarkoitatko tuon Venäjän naapurimaan, ja? ehm, vaikea kysymys.. lapsena tuli ssihen busilla, ja busissa ei voinut nukkua, ja Suomen nähtävytin asemesta jäi mustassani vain, että halusin nukkua.. Halunnesin käydä Suomessa niin kovin, jumalaiden avoin tapahtunee se kerran..

Versteher

Eräässä hyvässä kirjassa ruotsiksi luin ilki, että ruotsilaiset pitävät inhoa ja perkävät saameista, sekä suomalaisista ja venäläisesta: ja yhdestähän syystä: he taitovat muuntaa vangit sudikse..ja siihen kerrotaan liikuttavan juttun, kun ruotsilainen sotelias tuli sutena kotiin [ilkeät venäläiset olivat lumoveet hänet siiksi], ja voimonsa tunnesti hänet.

Mitä luulet, Ystäväni, kuka oli ensimäinen, Saami, Suomi tai Venälaiset, joka keksi sen taikomuksen?

kielinero

Цитата: Versteher от января 27, 2011, 17:48
Olenko käynyt Suomessa? Tarkoitatko tuota Venäjän naapurimaata, niinkö? ehm, vaikea kysymys.. lapsena menin sinne bussilla, ja bussissa en voinut nukkua, ja Suomen nähtävyyksien asemesta jäi mustiini vain, että halusin nukkua.. Halunnesin käydä Suomessa niin kovin, jumalaiden armoilla tapahtunee se kerran..

kielinero

Цитата: Versteher от января 27, 2011, 18:30
Eräässä hyvässä ruotsinkielisessä kirjassa  luin ilki, että ruotsalaiset pitävät inhoa ja perkävät (pelkäävät??) saameista, sekä suomalaisista ja venäläisista: ja yhdestähän syystä: he taitavat muuttaa vangit susiksi..ja siihen kerrotaan liikuttava juttu, kun ruotsilainen sotilas tuli sutena kotiin [ilkeät venäläiset olivat lumonneet hänet siiksi], ja voimonsa tunnisti hänet.

Mitä luulet, Ystäväni, kuka oli ensimäinen, Saami, Suomi tai Venälainen, joka keksi sen taikuun?
En tiedä. Kuka?

kielinero

Kreikkalaisessa mytologiassa Zeus muutti Lykaonin sudeksi siitä, että tuo tarjoisi hänelle oman tapetun pojan lihaa syötäväksi.
Lykantropia juonaa nimensä Lykaonista.

Быстрый ответ

Обратите внимание: данное сообщение не будет отображаться, пока модератор не одобрит его.

Имейл:
Проверка:
Оставьте это поле пустым:
Наберите символы, которые изображены на картинке
Прослушать / Запросить другое изображение

Наберите символы, которые изображены на картинке:

√36:
ALT+S — отправить
ALT+P — предварительный просмотр