Лингвофорум

Local boards - Разделы на разных языках => Український форум => Загальне спілкування => Тема начата: Волод от июня 30, 2023, 11:04

Название: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июня 30, 2023, 11:04
До війни ми мали Велике ....
А зараз висловлюють пропозиції зробити Україну ключовою ланкою Великого Шляху.

Чи дійсно потрібні Україні такі прожекти?
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: DarkMax2 от июня 30, 2023, 11:36
Навряд актуальне. Великий шлях / Новий шовковий шлях - це проект Китаю з убезпечення торгових шляхів на випадок конфронтації з США.
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e7/One-belt-one-road-ru.svg/1024px-One-belt-one-road-ru.svg.png)
Очевидно, що з КНР нам не по путі. Хіба що станеться розпад РФ, тоді буде сенс звернути увагу на транзитні шляхи через Югоросію. А так, не бачу великої різниці, чи товари йдуть суто по морю, чи по Чорному морю, а до того через Кавказ, Каспій та Туркестан.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июня 30, 2023, 12:27
Ну так мозки пудрять прожектом шляху через Казахстан, югоросію, Україну під патронатом англосаксів. Хоча нащо англосаксам, що мають контроль над океаном, ці сухопутні шляхи? Я би ще зрозумів їх бажання, контролювати труби з Центральної Азії до Європи.
Зустрічав твердження, що транспортування  російською залізницею, дешевше за морські шляхи, але це мабуть жонглювання цифрами, бо сама рф вкладалась в криголами.

Але нащо нам ці шляхи, адже є приклад держави, що стала шляхом (я маю на увазі Пакистан і вихід Китаю до Індійського океану). Приклад не надто позитивний.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: DarkMax2 от июня 30, 2023, 14:25
Здається, залізницею - це повільніше й менший об'єм, аніж суховантажним або контейнерним судном.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июня 30, 2023, 14:42
Однак треба дивитися не на карту, бо вона спотворює відстані, а на глобус.
Шлях крізь північні широти, чи полюс, коротший за шлях по екватору.
Тому р.залізницею шлях коротший ніж через теплі моря.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: DarkMax2 от июня 30, 2023, 14:52
Справа не в самій відстані, а в швидкості руху і перевантаження.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июня 30, 2023, 15:08
Цитата: DarkMax2 от июня 30, 2023, 14:52Справа не в самій відстані, а в швидкості руху і перевантаження.
Швидкість швидкістю, а відстань відстанню.
Щодо економічності, то я вважаю, що р. залізниця маніпулювала з цифрами.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: ‌tacriqt от июня 30, 2023, 17:26
ЦитироватьВеликий шлях / Новий шовковий шлях - це проект Китаю
— Концепція розвитку Венеції?
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июля 1, 2023, 09:04
Я вважаю, що ці шляхи і труби – це шлях до феодалізму.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: злой от июля 1, 2023, 13:10
На форумі колись вже була тема, в якій ми обговорювали перспективи залізничних та інших сухопутних перевезень крізь Євразію, на жаль я цю тему не знайшов, мабуть вона переїхала до Політрозділу. З той теми я для себе зробив висновок: якась перспектива у таких перевезень є, але навряд чи вони спроможні повністю замінити традиційні перевезення морським шляхом, в найкращому випадку вони можуть відїсти приблизно чверть вантажів (принаймні до того часу, коли щось суттєво зміниться в залізничному чи автомобільному транспорті). Говорячи про китайську ініціативу "Пояс та шлях", на мій погляд, це добра та позитивна ідея сама по себе - чому би не збудувати якісні залізничні та автомобільні шляхи протягом всієї Євразії, якщо кожна країна має з них свій бенефіт? Тому коли говорять, що "Пояс та шлях" - це погано, "тому що це Китай", я бачу в цих словах звичайну синофобію, яку дуже люблять експлуатувати західні еліти, в той час як справжня підстава задля цих еліт - захист власних інтересів.

Однак щодо перспективи брання Україною участі в цієї ініціативі - вона загалом залежить від того, що буде після війні, тому що більша частина вантажів, до яких Україна може бути дотична, перевозитиметься по Росії. А шо там буде в міжнародних відносинах після війни, для мене туман. "Частково морський" шлях крізь Каспій та Чорне море не зможе бути більш ефективним, аніж сухопутні шляхи.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июля 1, 2023, 13:37
Цитата: злой от июля  1, 2023, 13:10Тому коли говорять, що "Пояс та шлях" - це погано, "тому що це Китай", я бачу в цих словах звичайну синофобію

На прикладі Пакистану видно, що це не гарно. Але коли винести Китай за дужки,  чи добре для країни бути трубою чи шляхом?

Щодо технічної сторони справи: які можна зробити цікаві зміни в інфраструктурі України, чи може навпаки щось слід зруйнувати?

Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: злой от июля 1, 2023, 16:23
Цитата: Волод от июля  1, 2023, 13:37На прикладі Пакистану видно, що це не гарно. Але коли винести Китай за дужки,  чи добре для країни бути трубою чи шляхом?

На мій погляд, є суттєва різниця проміж трубою та авто- чи залізничним шляхом. Побудова газо- та нафтопроводів - це давно вже політичне питання, тому що вони можуть приносити багато коштів своїм власникам, також їх можна використовувати як інструмент шантажу, інституціоналізованої корупції (не мені про це вам розповідати), та й ще в загальному випадку звичайній людині з цієї труби користь дуже опосередкована, лише іноді ця труба може бути частиною розподільчій мережі. Тому чи є зміст будувати транзитну трубу, чи буде від неї якась користь - питання окреме, яке не завжди має відповідь "так".

Але в тому, що торкається автомобільних шляхів - такі шляхи самі по собі доходу не приносять, однак мають позитивний опосередкований ефект на економіку, та, що найголовніше - вони приносять користь звичайним людям. В Казахстані побудували дуже непогану дорогу, частину шляху "Західна Європа - Західний Китай", довжиною приблизно 2000 км, якою можуть користуватись звичайні мешканці країни. Тому я вважаю, що "Пояс та шлях" має конкретний позитивний ефект, адже що до цього шляху там було щось жахливе з ямами. Щодо залізниці - побудували більш ніж 1000 км залізничного шляху, який переважно використовується для вантажних перевезень з Китаю, але й для пасажирських всередині Казахстану теж.

Чи це варто лізти в цей проект Україні - питання відкрите, яке до кінця війни вряд чи буде вирішене, при тому щось цей проект Україні дати може.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июля 1, 2023, 23:22
Останнім часом я все більше сумніваюсь у тому, що розвинена інфраструктура – це однозначно добро.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Andrey Lukyanov от июля 2, 2023, 00:46
Цитата: Волод от июля  1, 2023, 23:22Останнім часом я все більше сумніваюсь у тому, що розвинена інфраструктура – це однозначно добро.
Це щоб танки ворога не могли піти?
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июля 2, 2023, 07:08
І це також. Хусейн настроїв в Іраку автобанів, а цікаво, як виглядала би логістика американської армії в Іраку без цих автобанів.

Але я мав на увазі дещо інше.  Якось чув висловлювання одного економіста про те, що низькі ціни на газ в США роблять американську економіку відсталою, порівнюючи з економікою Індії і Китаю.
Коли пристати на таку позицію, то аналогічно можна подивитися на інфраструктуру України. Скажімо, коли інфраструктура дозволяє без особливих накруток довести зерно до Одеси з Харківщини і Волині, то по всій Україні і будуть вирощувати лише одні зернові. А ось коли будуть території, з яких доставка зерна до Одеси буде не рентабельною, там почнуть вирощувати горіхи, чи ще щось, або почнуть постачати продукти переробки з більшою долею додаткової вартості.

Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июля 2, 2023, 11:14
 :-[ перепрошую "довезти"
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июля 2, 2023, 17:04
Ще я хотів би дізнатися, чи схильні українці до артільної діяльності?
Я сам вдалих прикладів артілі не бачив, та можливо за межами мого середовища, можливо серед сектантів або ветеранів, або ще десь вони є?
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Andrey Lukyanov от июля 2, 2023, 18:01
Цитата: Волод от июля  2, 2023, 07:08Скажімо, коли інфраструктура дозволяє без особливих накруток довести зерно до Одеси з Харківщини і Волині, то по всій Україні і будуть вирощувати лише одні зернові. А ось коли будуть території, з яких доставка зерна до Одеси буде не рентабельною, там почнуть вирощувати горіхи, чи ще щось, або почнуть постачати продукти переробки з більшою долею додаткової вартості.
Чи не простіше ввести експортне мито на пшеницю?
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июля 2, 2023, 18:20
Коли наступного разу матимете розмову з диктатором усієї України - запропонуйте. Це провести зможе лише диктатор, бо відразу підніметься вий, що кредити на кілька років не дають, а коли дають то під скажені відсотки, і бідний селянин може взяти кредити лише на рік, потратити їх на ремонт техніки, придбання пального, добрив, насіння, ... восени посіяти, літом наступного року зібрати і повернути кредит, коли вдасться продати – а тут мито,,,.
Вий буде гучний, бо вити будуть під личиною селян агрохолдинги.

Мені інколи здається, що зважаючи на потужність агрохолдингів, акцент на зерно не є наслідком кредитно-фінансової політики держави, а навпаки ....
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Andrey Lukyanov от июля 2, 2023, 23:15
Але в Росії є експортні мита на нафту і газ.
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Волод от июля 2, 2023, 23:29
Чи не краще буде, просто не тринькати бюджет на дороги? (https://agropolit.com/news/22919-v-ukrayini-proponuyut-zaprovaditi-eksportne-mito-na-pshenitsyu)
Название: От: Концепція розвитку України
Отправлено: Andrey Lukyanov от июля 2, 2023, 23:41
Цитата: Волод от июля  2, 2023, 23:29Чи не краще буде, просто не тринькати бюджет на дороги?
Економіка не буде нормально працювати без доріг.

Дороги мають багато застосувань, не лише для пшениці.