Опять эти загадочные русины Венгрии. Они действительно существуют? В смысле, есть ли там более-менее компактное население, сохраняющее восточнославянский язык?
Населення є, але розпорошене. Компактне проживання є тільки в кількох селах.
Але очевидно, що угорцям вигідно відривати Закарпаття від решти України.
Скандалы, интриги, расследования

Як оформити визнання русинської мови? Ухвалити спеціальний закон? Надати їй якогось офіційного статусу?
Гадаю, відповідь на Ваше питаня потребує розгляду теперішньої ситуації. Правову відсутність окремого русинського етносу (відповідно й окремої русинської мови) державні органи пояснюють таким чином:
22 червня 2010 р.
Голові Світової Ради Русинів
Шановний пане Голово!
За дорученням Голови Верховної Ради України Ваш лист розглянуто в Комітеті за належністю.
В зв’язку з цим, хочемо повідомити Вам наступне.
Конституцією України встановлено, що громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень, зокрема за ознакою етнічного походження (частина перша та друга статті 24 Основного Закону України).
Це означає, що кожний громадянин України має і може користуватися на рівних підставах з іншими громадянами всім обсягом конституційних прав і свобод без дискримінації з боку держави або інших осіб за будь-якими мотивами, зокрема за національними ознаками.
Статтею 11 Закону України „Про національні меншини в Україні“ визначено право громадян України вільно обирати та відновлювати національність. Тобто, встановлення своєї національної належності є особистою справою громадянина України.
За нормами міжнародного права, а також законодавства України, кожній особі надано право на національну самоідентифікацію. В Україні не існує жодного нормативно-правового акта, який містив би офіційний перелік національностей, визнаних в Україні. Рамковою конвенцією про захист національних меншин встановлено, що кожна особа, яка належить до національної меншини, має право вільно вирішувати, вважатися їй, чи не вважатися такою, і таке рішення або здійснення прав у зв’язку з ним не повинно зашкоджувати такій особі (частина перша статті 3).
У Пояснювальній доповіді до Рамкової конвенції зазначено, що це положення Рамкової конвенції гарантує кожній особі, яка належить до національної меншини, свободу вирішувати, вважатися їй, чи не вважатися такою. Це положення залишає за кожною такою особою право вирішувати, чи бажає вона отримувати захист, що випливає із принципів Рамкової конвенції про захист національних меншин. Це положення передбачає права осіб приймати рішення про свою належність до будь-якої національної меншини. Суб’єктивний вибір особи є неподільно пов’язаним із об’єктивними критеріями самобутності цієї особи.
Як відомо, у ході Всеукраїнського перепису населення 2001 року було опубліковано кількість окремих етнографічних груп українського етносу (бойки, гуцули, лемки, литвини, поліщуки, русини), які постійно проживають в Україні. Загальна кількість представників цих субетносів на момент перепису складала 32,4 тис. осіб, з них русинів — 10,2 тис. осіб.
За висновками Інституту політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса НАН України за всіма етнографічними і лінгвістичними ознаками русини є органічною складовою української нації, тобто її субетносом.
З повагою,
Голова Комітету
О. О. Зарубінський