Лингвофорум

Local boards - Разделы на разных языках => Український форум => Сучасна норма української мови => Тема начата: Swet_lana от апреля 26, 2014, 15:36

Название: Редагування речень
Отправлено: Swet_lana от апреля 26, 2014, 15:36
 Ось тест. Щось незрозуміло, яке тут речення потребує редагування.

Потребує редагування речення:
а. Балакуча людина - це видрукований аркуш, який кожен може прочитати.
б. На подвір*ї зібралися бажаючі помірятися козацькою силою.
в. Архітектура - це музика в просторі, немов завмерла картина.
г. З духовного вогнища наших предків ми повинні брати не остиглий плід, а палкий вогонь.
Название: Редагування речень
Отправлено: oveka от апреля 27, 2014, 16:36
Мені здається - стиглий плід.
Название: Редагування речень
Отправлено: Swet_lana от апреля 27, 2014, 18:44
Цитата: oveka от апреля 27, 2014, 16:36
Мені здається - стиглий плід.
Там остиглий.
У кого не запитую, ніхто не може сказати напевно.
У мене припущення, що у варіанті В зайве слово немов
Название: Редагування речень
Отправлено: Python от апреля 27, 2014, 19:11
Цитата: oveka от апреля 27, 2014, 16:36
Мені здається - стиглий плід.
В контексті вогнища — ймовірно, «остиглий» (захололий). Хоча мені незрозуміле протиставлення «плід—вогонь» (може, там був «попіл», а «плід» надрукували через неуважність?).
Название: Редагування речень
Отправлено: Python от апреля 27, 2014, 19:13
Нагуглив:
З духовного вогнища наших предків ми маємо брати не остиглий попіл, а палаючий вогонь. / Іван Козовик (http://ukrkniga.org.ua/ukrkniga-text/67/)
Название: Редагування речень
Отправлено: Swet_lana от апреля 27, 2014, 22:25
Он як! А в завданнях саме варіант з плодом!
Название: Редагування речень
Отправлено: oveka от апреля 28, 2014, 15:11
плід - стиглий
попіл - остиглий
Що то за тест?
Название: Редагування речень
Отправлено: Swet_lana от апреля 28, 2014, 17:52
Та це  дитині таку фігню задали в школі. Оце мудрую... і філологічна освіта не допомагає.
Название: Редагування речень
Отправлено: oveka от апреля 29, 2014, 16:41
Трішки тестонув,
а. Балакуча людина - це видрукУваний аркуш, який кожен може прочитати.
б. На подвір'ї зібралися бажаючі помірятися козацькою силою.
в. Архітектура - це музика в просторі, немов завмерла в часі.
г. З духовного вогнища наших предків ми повинні брати не остиглий попіл, а палкий вогонь.
Название: Редагування речень
Отправлено: Swet_lana от июня 28, 2014, 19:43
Сьогодні була можливість подивитися на  тести ЗНО-2014 з української мови.
На мою думку, надто важкі. Ось із цим завданням і я не впоралась.

Знайти граматичну помилку:

а. Позначитися на звучанні хору;
б. Знатися на джазовій музиці;
в. Опанувати складний інструмент;
г. наслідувати великому піаністу;
д. вибачити їй невдале виконання.

Може, у відповіді В міститься помилка? Можна опанувати гру на інструменті, а не сам інструмент?

Название: Редагування речень
Отправлено: Pawlo от июня 28, 2014, 19:55
ЗНО - мови це безбожна тупизма

Можна ні бельмеса не володіти українською не вміти нею спілкуватись релаьно але гарно здати ці всі завдання і навпаки можна гарно володіти і ніфіга не здати
Название: Редагування речень
Отправлено: Python от июня 28, 2014, 23:39
Цитата: Swet_lana от июня 28, 2014, 19:43
Сьогодні була можливість подивитися на  тести ЗНО-2014 з української мови.
На мою думку, надто важкі. Ось із цим завданням і я не впоралась.

Знайти граматичну помилку:

а. Позначитися на звучанні хору;
б. Знатися на джазовій музиці;
в. Опанувати складний інструмент;
г. наслідувати великому піаністу;
д. вибачити їй невдале виконання.

Може, у відповіді В міститься помилка? Можна опанувати гру на інструменті, а не сам інструмент?
Можливо, Г — має бути «наслідувати великого піаніста».
Название: Редагування речень
Отправлено: oveka от июля 1, 2014, 13:48
Г — має бути «наслідувати великого піаніста».
д. вибачити їй невдале виконання та ще д. вибачити її невдале виконання.
Название: Редагування речень
Отправлено: Swet_lana от июля 1, 2014, 13:50
За умовами тестування тільки 1 відповідь є правильною))))
І доведіть свою думку посиланням на яке-небудь джерело.
Название: Редагування речень
Отправлено: oveka от июля 4, 2014, 14:46
наслідувати кого (що)

Словник української мови
Академічний тлумачний словник (1970—1980)
  в означеннях
Тлумачення, значення слова «наслідувати»:

НАСЛІДУВАТИ, ую, уєш, недок. і док., діал., НАСЛІДИТИ, джу, диш, док., перех.

1. Повторяти, відтворювати чиї-небудь дії, рухи і т. ін. або ознаки, особливості чого-небудь. Пан маршалок дуже добре наслідував голос, і вимову, і жести селян (Іван Франко, VII, 1951, 273); Кіндрат.. був закоханий у свого полковника і намагався у всьому його наслідувати (Петро Панч, Гомон. Україна, 1954, 366); У своїх віршах поет [П. Грабовський] наслідував стислість, лаконічність фольклорних і творів (Історія української літератури, I, 1954, 497); Очей сих не наслідив він ані від тата, ані від мами (Ольга Кобилянська, II, 1956, 34).

2. Одержувати щось у спадщину від кого-, чого-небудь. Він після Грицькової смерті наслідував його добро (Панас Мирний, III, 1954, 411).
Название: Редагування речень
Отправлено: Swet_lana от июля 5, 2014, 19:18
Дякую!
Название: Редагування речень
Отправлено: Ірина от декабря 17, 2014, 13:58
1.   Інформатика – наукова дисципліна, що вивчає структуру  та загальні властивості                інформації, а також закономірності всіх процесів обміну інформацією – від безпосереднього усного або письмового спілкування спеціалістів, до цілком формальних процесів обміну інформацією за допомогою різних носіїв інформації.( знаки припинання)
2.   Гіпербола - популярна в усі часи, але найбільш характерною вона була для барокової  культури.
3.   Важливу роль в розвитку фахової мови має мовна освіта,метою якої є формування професійної мовно-комунікативної компетенції індивіда.
4.   Чому ви віказуєтесь прийняти участь у цих міроприємствах?
5.   У документі Word можна додавати межу з будь-якого боку таблиці чи абзаца обраного тексту в документі.
6.   Магістерська робота – це кваліфікована науково-дослідницька робота випускника, яка готується з метою публічного захисту і отримання освітньо-кваліфікаційного ступеня «магістр».
7.   Логопедія – це наука про порушення мови про методи їх попередження виявлення і усунення засобами спеціального навчання і виховання.
8.   На протязі ХІІ ст.. виникло від 10 до 15 таких удільних князівств,найбільшими з яких були Галицько-Волинське, Володимиро-Суздальське,Новгородське,Чернігівське та Смоленське.
Название: Редагування речень
Отправлено: Zavada от декабря 17, 2014, 16:51
Цитата: Ірина от декабря 17, 2014, 13:58
1.   Інформатика – наукова дисципліна, що вивчає структуру  та загальні властивості                інформації, а також закономірності всіх процесів обміну інформацією – від безпосереднього усного або письмового спілкування спеціалістів, до цілком формальних процесів обміну інформацією за допомогою різних носіїв інформації.( знаки припинання)
2.   Гіпербола - популярна в усі часи, але найбільш характерною вона була для барокової  культури.
3.   Важливу роль в розвитку фахової мови має мовна освіта,метою якої є формування професійної мовно-комунікативної компетенції індивіда.
4.   Чому ви віказуєтесь прийняти участь у цих міроприємствах?
5.   У документі Word можна додавати межу з будь-якого боку таблиці чи абзаца обраного тексту в документі.
6.   Магістерська робота – це кваліфікована науково-дослідницька робота випускника, яка готується з метою публічного захисту і отримання освітньо-кваліфікаційного ступеня «магістр».
7.   Логопедія – це наука про порушення мови про методи їх попередження виявлення і усунення засобами спеціального навчання і виховання.
8.   На протязі ХІІ ст.. виникло від 10 до 15 таких удільних князівств,найбільшими з яких були Галицько-Волинське, Володимиро-Суздальське,Новгородське,Чернігівське та Смоленське.

Дякуємо за інформацію, Ірино!
Название: Редагування речень
Отправлено: Klim от февраля 1, 2015, 19:43
Пардон, але чи може не побачив, чи то не написали, але "б. На подвір*ї зібралися бажаючі помірятися козацькою силою." — помилка в словї "бажаючі", бо такого нема. Є "охочі"
Название: Редагування речень
Отправлено: Swet_lana от февраля 1, 2015, 20:01
От мені чомусь здається, що таке редагування - спосіб збіднити українську мову. А чого не можна сказати бажаючі?
Название: Редагування речень
Отправлено: Python от февраля 1, 2015, 20:12
«Охочі» й «бажаючі» — незовсім одне й те ж, різні смислові відтінки. Мода замінювати «бажаючих» на «охочих» поширилась десь пару років тому — доти подібна ідея не виникала, більшості мовців це різало б слух.
Название: Редагування речень
Отправлено: Sandar от февраля 1, 2015, 20:34
Цитата: Python от февраля  1, 2015, 20:12
«Охочі» й «бажаючі» — незовсім одне й те ж, різні смислові відтінки. Мода замінювати «бажаючих» на «охочих» поширилась десь пару років тому — доти подібна ідея не виникала, більшості мовців це різало б слух.
Років десять.
Название: Редагування речень
Отправлено: Python от февраля 1, 2015, 21:11
Не думаю. Хіба що окремі прояви. Хоча загальна тенденція — «бійся суфіксу -юч» — існувала достатньо давно, в даному конкретному випадку до викорінення слова «бажаючий» справа ще не доходила, бо його заміну на «охочий» тоді ще не винайшли.
Название: Редагування речень
Отправлено: Swet_lana от февраля 1, 2015, 21:14
«бійся суфіксу -юч»

І до пари йому - "бійся префікса по-"
Название: Редагування речень
Отправлено: Python от февраля 1, 2015, 21:15
Прийменника ж!
Название: Редагування речень
Отправлено: Swet_lana от февраля 1, 2015, 21:35
Цитата: Python от февраля  1, 2015, 21:15
Прийменника ж!
О, так, так, прийменника!
Название: Редагування речень
Отправлено: Sandar от февраля 1, 2015, 23:07
Цитата: Python от февраля  1, 2015, 21:11
Не думаю. Хіба що окремі прояви. Хоча загальна тенденція — «бійся суфіксу -юч» — існувала достатньо давно, в даному конкретному випадку до викорінення слова «бажаючий» справа ще не доходила, бо його заміну на «охочий» тоді ще не винайшли.
Школяром уже таку заморочку наблюдав ("не бажаючий, охочий").

Можна ше так — охотний, охотник. :)

А ше — хітний, хотун. :)
Название: Редагування речень
Отправлено: Sandar от февраля 1, 2015, 23:09
Багальник, бажальник. :)
Название: Редагування речень
Отправлено: Zavada от февраля 2, 2015, 14:47
Цитата: Sandar от февраля  1, 2015, 23:07
Школяром уже таку заморочку наблюдав

ШколярЕм спостерігав. :-)
Название: Редагування речень
Отправлено: LUTS от февраля 2, 2015, 14:55
Цитата: Zavada от февраля  2, 2015, 14:47
Цитата: Sandar от февраля  1, 2015, 23:07
Школяром уже таку заморочку наблюдав

ШколярЕм спостерігав. :-)
У Сашка свій правопис  :yes:
Название: Редагування речень
Отправлено: Sandar от февраля 2, 2015, 18:42
Цитата: Zavada от февраля  2, 2015, 14:47
Цитата: Sandar от февраля  1, 2015, 23:07
Школяром уже таку заморочку наблюдав

ШколярЕм спостерігав. :-)
Найнялися чи шо?  ::)