Ось тест. Щось незрозуміло, яке тут речення потребує редагування.
Потребує редагування речення:
а. Балакуча людина - це видрукований аркуш, який кожен може прочитати.
б. На подвір*ї зібралися бажаючі помірятися козацькою силою.
в. Архітектура - це музика в просторі, немов завмерла картина.
г. З духовного вогнища наших предків ми повинні брати не остиглий плід, а палкий вогонь.
Мені здається - стиглий плід.
Цитата: oveka от апреля 27, 2014, 16:36
Мені здається - стиглий плід.
Там остиглий.
У кого не запитую, ніхто не може сказати напевно.
У мене припущення, що у варіанті
В зайве слово
немов
Цитата: oveka от апреля 27, 2014, 16:36
Мені здається - стиглий плід.
В контексті вогнища — ймовірно, «остиглий» (захололий). Хоча мені незрозуміле протиставлення «плід—вогонь» (може, там був «попіл», а «плід» надрукували через неуважність?).
Нагуглив:
З духовного вогнища наших предків ми маємо брати не остиглий попіл, а палаючий вогонь. / Іван Козовик (http://ukrkniga.org.ua/ukrkniga-text/67/)
Он як! А в завданнях саме варіант з плодом!
плід - стиглий
попіл - остиглий
Що то за тест?
Та це дитині таку фігню задали в школі. Оце мудрую... і філологічна освіта не допомагає.
Трішки тестонув,
а. Балакуча людина - це видрукУваний аркуш, який кожен може прочитати.
б. На подвір'ї зібралися бажаючі помірятися козацькою силою.
в. Архітектура - це музика в просторі, немов завмерла в часі.
г. З духовного вогнища наших предків ми повинні брати не остиглий попіл, а палкий вогонь.
Сьогодні була можливість подивитися на тести ЗНО-2014 з української мови.
На мою думку, надто важкі. Ось із цим завданням і я не впоралась.
Знайти граматичну помилку:
а. Позначитися на звучанні хору;
б. Знатися на джазовій музиці;
в. Опанувати складний інструмент;
г. наслідувати великому піаністу;
д. вибачити їй невдале виконання.
Може, у відповіді В міститься помилка? Можна опанувати гру на інструменті, а не сам інструмент?
ЗНО - мови це безбожна тупизма
Можна ні бельмеса не володіти українською не вміти нею спілкуватись релаьно але гарно здати ці всі завдання і навпаки можна гарно володіти і ніфіга не здати
Цитата: Swet_lana от июня 28, 2014, 19:43
Сьогодні була можливість подивитися на тести ЗНО-2014 з української мови.
На мою думку, надто важкі. Ось із цим завданням і я не впоралась.
Знайти граматичну помилку:
а. Позначитися на звучанні хору;
б. Знатися на джазовій музиці;
в. Опанувати складний інструмент;
г. наслідувати великому піаністу;
д. вибачити їй невдале виконання.
Може, у відповіді В міститься помилка? Можна опанувати гру на інструменті, а не сам інструмент?
Можливо, Г — має бути «наслідувати великого піаніста».
Г — має бути «наслідувати великого піаніста».
д. вибачити їй невдале виконання та ще д. вибачити її невдале виконання.
За умовами тестування тільки 1 відповідь є правильною))))
І доведіть свою думку посиланням на яке-небудь джерело.
наслідувати кого (що)
Словник української мови
Академічний тлумачний словник (1970—1980)
в означеннях
Тлумачення, значення слова «наслідувати»:
НАСЛІДУВАТИ, ую, уєш, недок. і док., діал., НАСЛІДИТИ, джу, диш, док., перех.
1. Повторяти, відтворювати чиї-небудь дії, рухи і т. ін. або ознаки, особливості чого-небудь. Пан маршалок дуже добре наслідував голос, і вимову, і жести селян (Іван Франко, VII, 1951, 273); Кіндрат.. був закоханий у свого полковника і намагався у всьому його наслідувати (Петро Панч, Гомон. Україна, 1954, 366); У своїх віршах поет [П. Грабовський] наслідував стислість, лаконічність фольклорних і творів (Історія української літератури, I, 1954, 497); Очей сих не наслідив він ані від тата, ані від мами (Ольга Кобилянська, II, 1956, 34).
2. Одержувати щось у спадщину від кого-, чого-небудь. Він після Грицькової смерті наслідував його добро (Панас Мирний, III, 1954, 411).
Дякую!
1. Інформатика – наукова дисципліна, що вивчає структуру та загальні властивості інформації, а також закономірності всіх процесів обміну інформацією – від безпосереднього усного або письмового спілкування спеціалістів, до цілком формальних процесів обміну інформацією за допомогою різних носіїв інформації.( знаки припинання)
2. Гіпербола - популярна в усі часи, але найбільш характерною вона була для барокової культури.
3. Важливу роль в розвитку фахової мови має мовна освіта,метою якої є формування професійної мовно-комунікативної компетенції індивіда.
4. Чому ви віказуєтесь прийняти участь у цих міроприємствах?
5. У документі Word можна додавати межу з будь-якого боку таблиці чи абзаца обраного тексту в документі.
6. Магістерська робота – це кваліфікована науково-дослідницька робота випускника, яка готується з метою публічного захисту і отримання освітньо-кваліфікаційного ступеня «магістр».
7. Логопедія – це наука про порушення мови про методи їх попередження виявлення і усунення засобами спеціального навчання і виховання.
8. На протязі ХІІ ст.. виникло від 10 до 15 таких удільних князівств,найбільшими з яких були Галицько-Волинське, Володимиро-Суздальське,Новгородське,Чернігівське та Смоленське.
Цитата: Ірина от декабря 17, 2014, 13:58
1. Інформатика – наукова дисципліна, що вивчає структуру та загальні властивості інформації, а також закономірності всіх процесів обміну інформацією – від безпосереднього усного або письмового спілкування спеціалістів, до цілком формальних процесів обміну інформацією за допомогою різних носіїв інформації.( знаки припинання)
2. Гіпербола - популярна в усі часи, але найбільш характерною вона була для барокової культури.
3. Важливу роль в розвитку фахової мови має мовна освіта,метою якої є формування професійної мовно-комунікативної компетенції індивіда.
4. Чому ви віказуєтесь прийняти участь у цих міроприємствах?
5. У документі Word можна додавати межу з будь-якого боку таблиці чи абзаца обраного тексту в документі.
6. Магістерська робота – це кваліфікована науково-дослідницька робота випускника, яка готується з метою публічного захисту і отримання освітньо-кваліфікаційного ступеня «магістр».
7. Логопедія – це наука про порушення мови про методи їх попередження виявлення і усунення засобами спеціального навчання і виховання.
8. На протязі ХІІ ст.. виникло від 10 до 15 таких удільних князівств,найбільшими з яких були Галицько-Волинське, Володимиро-Суздальське,Новгородське,Чернігівське та Смоленське.
Дякуємо за інформацію, Ірино!
Пардон, але чи може не побачив, чи то не написали, але "б. На подвір*ї зібралися бажаючі помірятися козацькою силою." — помилка в словї "бажаючі", бо такого нема. Є "охочі"
От мені чомусь здається, що таке редагування - спосіб збіднити українську мову. А чого не можна сказати бажаючі?
«Охочі» й «бажаючі» — незовсім одне й те ж, різні смислові відтінки. Мода замінювати «бажаючих» на «охочих» поширилась десь пару років тому — доти подібна ідея не виникала, більшості мовців це різало б слух.
Цитата: Python от февраля 1, 2015, 20:12
«Охочі» й «бажаючі» — незовсім одне й те ж, різні смислові відтінки. Мода замінювати «бажаючих» на «охочих» поширилась десь пару років тому — доти подібна ідея не виникала, більшості мовців це різало б слух.
Років десять.
Не думаю. Хіба що окремі прояви. Хоча загальна тенденція — «бійся суфіксу -юч» — існувала достатньо давно, в даному конкретному випадку до викорінення слова «бажаючий» справа ще не доходила, бо його заміну на «охочий» тоді ще не винайшли.
«бійся суфіксу -юч»
І до пари йому - "бійся префікса по-"
Прийменника ж!
Цитата: Python от февраля 1, 2015, 21:11
Не думаю. Хіба що окремі прояви. Хоча загальна тенденція — «бійся суфіксу -юч» — існувала достатньо давно, в даному конкретному випадку до викорінення слова «бажаючий» справа ще не доходила, бо його заміну на «охочий» тоді ще не винайшли.
Школяром уже таку заморочку наблюдав ("не бажаючий, охочий").
Можна ше так — охотний, охотник. :)
А ше — хітний, хотун. :)
Багальник, бажальник. :)
Цитата: Sandar от февраля 1, 2015, 23:07
Школяром уже таку заморочку наблюдав
Школяр
Ем спостерігав. :-)
Цитата: Zavada от февраля 2, 2015, 14:47
Цитата: Sandar от февраля 1, 2015, 23:07
Школяром уже таку заморочку наблюдав
ШколярЕм спостерігав. :-)
У Сашка свій правопис :yes:
Цитата: Zavada от февраля 2, 2015, 14:47
Цитата: Sandar от февраля 1, 2015, 23:07
Школяром уже таку заморочку наблюдав
ШколярЕм спостерігав. :-)
Найнялися чи шо? ::)