Цитата: Python от августа 1, 2023, 14:00Що може призначенець сам по собі? Та нічого не може — якщо ні ефективно вбудуватися в колектив, ні навіть змусити колектив його боятися йому не дано, то його не поважатимуть і при нагоді з нього знущатимуться (згадується, наприклад, Крокодил з «Республики ШКИД»).Все може. Йому все дозволено.
Цитата: R от августа 1, 2023, 12:01Нема у росіян ні родової організації ні кланової. Ні старійшин ні вождів ні отаманів.Родова система переважно відійшла в минуле, так. Її місце зайняла сильна неформальна ієрархія. Сильна за рахунок того, що росіяни значно менш схильні йти проти решти колективу.
Бугра назначає влада, бугор є продовженням влади.
Цитата: Чайник777 от августа 1, 2023, 13:29Ви б хоч почитали або послухали соціологів і політологів, а то одні міфи переказуєте: росіяни атомізірованни і жодного колективізму у них немає.Можу припустити, що атомізованість вища в великих містах, а десь у глибинці зберігаються пережитки чогось більш традиційного. Різниця між українцями й росіянами стосується якраз оцього традиційного — українська атомізованість починається ще в традиційному укладі.
Цитата: Python от августа 1, 2023, 02:23Рівень вседозволеності влади залежить від того, скільки їй народ дозволить.Ви б хоч почитали або послухали соціологів і політологів, а то одні міфи переказуєте: росіяни атомізірованни і жодного колективізму у них немає.
Українці такої самоорганізації більшість часу не мають — самоорганізація виникає як захисна реакція на дії влади, і владі тоді доводиться з нею рахуватися.
Російський колективізм — явище постійне, і він просто стабілізує взаємини між народом та владою. Ніяких бунтів — лише компроміс між бажанням влади отримати максимум і бажанням народу дати їй мінімум. Подачки більше значення мають на наших ґрунтах, а там у них це не дуже ефективно — індивідуальні винагороди колективом не схвалюються.
ЦитироватьЗиновий Васильевич вел трезвый, скромный образ жизни и был богомолен. В течение целого поста не ел горячего, питался лишь хлебом с водой и на Страстной неделе ел один только раз, в четверг. В молитве он проводил целые ночи. За время его начальства над вотчиной Глушковых благосостояние крестьян и нравственная сторона их процветали. Преследуя пьянство, Зиновий Васильевич пьяных сек розгами. Сидя в сарае, он незаметно наблюдал за возвращавшимися с базара мужиками и на следующий день, собрав сход, учинял экзекуцию тем, которые возвращались пьяными. Следя за тем, чтобы хлеб без надобности не продавался, он отбирал излишек, запирал в общественный магазин и выдавал по мере надобности на еду или для продажи на необходимые нужды. Один мужик по его приказу находился под присмотром другого, более трезвого, а этот под присмотром третьего, и так далее. Амбар запирался двумя ключами, из которых один был у хозяина, а другой у соседа, и, таким образом, войти в амбар один без другого не могли. Крестьяне невольно приучились к воздержанию, к благоразумной экономии, и неисправных плательщиков не было. Каждый, кроме хлеба, который родился хорошо, имел лошадей, коров и овец. Соблюдалась большая осторожность с огнем. Без фонаря со свечой выйти во двор никто не смел. Как только сходил с крыш снег, начиная со Святой недели, сидеть по вечерам с огнем и в особенности с лучиной воспрещалось. Летом печи топились редко и только по утрам, когда хозяева еще были дома. Печи осматривались еженедельно. По его настоянию вместо прежних курных печей делались новые с дымовыми трубами. Для водопоя скота на полях копались колодцы, пруды, на ручьях делались ставы. Дороги содержались в исправности. Как только Зиновий Васильевич замечал, что нет спешной работы, так сейчас же посылал десятского по домам звать на сход, и на следующий день крестьяне и стар и млад выходили уже на общественную работу.https://ru.wikisource.org/wiki/Из_записок_бывшего_крепостного_человека_(Бобков)/Глава_II
Цитата: R от июля 31, 2023, 17:42Ви дивитесь очима індивідуаліста-українця, тому не розумієте, як так може бути. У росіян це тягнеться ще від селян-общинників. Над якими, безумовно, була і вища влада (пан, цар, піп, чиновник...), але община була цілісною функціональною одиницею й сама по собі — з внутрішньою ієрархією, формальною й неформальною (напр., влада найстаршого чоловіка в родині була абсолютною, а родин могло бути кілька, і вони якось взаємодіяли між собою). Покірність селян вищому начальству трималась, у т.ч., за рахунок цієї внутрішньої ієрархії, що стримувала поривання, які могли б нашкодити всій общині — бігати з нагайкою за кожним не було необхідності. Господарська діяльність була колективною задовго до появи перших колгоспів — участь кожного індивіда в ній теж регулювались внутрішніми механізмами общини. Радянська ж колективізація була, до певної міри, спробою пристосувати цю «первісно-комуністичну» суспільну модель до нових реалій. Для росіян це була більш-менш традиційна модель — їм це зайшло. Для українців, що від общинного господарювання давно вже перейшли до індивідуальних господарств, колективізація була чужим штучно насаджуваним явищем, що справді трималось на страху та примусу.Цитата: Python от июля 25, 2023, 23:50А тих, хто не косить, і побити можуть, бо «Ти що, за всіх нас розумніший?!»Я сумніваюсь у існуванні російського колективізму, як форми добровільної самоорганізації.
То скоріше колективна покора якомусь бугру, большаку.
Покора тому хто сильний, у кого влада. Від кого є залежність.
Страница создана за 0.067 сек. Запросов: 22.