Главное меню
Мы солидарны с Украиной. Узнайте здесь, как можно поддержать Украину.

Ответ

Обратите внимание: данное сообщение не будет отображаться, пока модератор не одобрит его.
Ограничения: максимум вложений в сообщении — 3 (3 осталось), максимальный размер всех файлов — 300 КБ, максимальный размер одного файла — 100 КБ
Снимите пометку с вложений, которые необходимо удалить
Перетащите файлы сюда или используйте кнопку для добавления файлов
Вложения и другие параметры
Проверка:
Оставьте это поле пустым:
Наберите символы, которые изображены на картинке
Прослушать / Запросить другое изображение

Наберите символы, которые изображены на картинке:

√36:
ALT+S — отправить
ALT+P — предварительный просмотр

Сообщения в этой теме

Автор Марбол
 - ноября 17, 2011, 11:52
Hello!

I'm not quite sure I've understood the point of the pragmatic view. Does she (Pagels) want to say that God himself didn't mean execution of Jesus to be an offering?
Автор Алексей Гринь
 - ноября 15, 2011, 15:31
Цитата: Elaine PagelsOne of them is about how we understand the death of Jesus, whether it was something that God actually required before he would forgive sins. The author of the Gospel of Judas thinks that's a very brutal view of God.

Цитата: Elaine PagelsThe fact was that Jesus was executed in a terrible way and his followers, in order to maintain their faith, said: "There has to be a meaning in it. What could it mean?" And because they were Jews, they immediately thought, "This must be some kind of offering, like the animals that are offered in the temple." So it's a natural kind of image to use because worship of that time was [intrinsically connected to] sacrifice. But the author of the Gospel of Judas is challenging that.

Sounds legit.