Главное меню
Мы солидарны с Украиной. Узнайте здесь, как можно поддержать Украину.

Dansk

Автор Евгений, февраля 8, 2005, 21:44

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Евгений

Her har jeg allerede begyndt en norsk topic. Nogle personer skrev på dansk også der (og endda på svensk), men nu tænker jeg at det er bedre at have en separat topic for hver sprog. Af den grund begynder jeg nu denne topic hvor vi kan tale bare dansk.

Jeg studerer norsk som hovedfremmedsprog ved Det statslige Lomonosov-universitet i Moskva, men for et halvt år siden begyndte jeg at læse dansk som B-sprog. Norsk og dansk har ikke så stor forskel mellem hinanden i grammatik. De er jo vældig forskellige i udtale. Fra fonetisk side er dansk meget vanskeligere for en russer end norsk, selvsagt.
PAXVOBISCVM

Евгений

Det er også meget vigtigt for mig at kunne korrigere mine «norske» fejl når jeg skriver på dansk. Fx i begyndelsen glemte jeg ofte at danskerne aldrig skriver to konsonanter i ordfinalerne (på norsk skrives det to konsonanter når vokalen i den sidste stavelse er kort: norsk kopp vs dansk kop, norsk sønn vs dansk søn, osv.) :D
PAXVOBISCVM

Станислав Секирин

И ведь обидно: всё понимаю, а ответить не могу.
Qusqu llaqtaqa kay pachap uma llaqtanmi.

Евгений

Цитата: Станислав СекиринИ ведь обидно: всё понимаю, а ответить не могу.
Min medfølelse. :)
PAXVOBISCVM

Станислав Секирин

Qusqu llaqtaqa kay pachap uma llaqtanmi.

Евгений

PAXVOBISCVM

Станислав Секирин

Цитата: ЕвгенийForstår, ikke sandt? ;--) Dansk er ikke svensk, ved du. 8)

Undskyld. Jeg taler dansk rigtig sloj. :(
Qusqu llaqtaqa kay pachap uma llaqtanmi.

Евгений

Цитата: Станислав Секиринsloj
Sløj. Ja, denne diftong udtales som [ɔj], men skrives altid øj. :)
PAXVOBISCVM

Станислав Секирин

Мда. Я лучше подучу ещё, а потом дальше поговорим.
Qusqu llaqtaqa kay pachap uma llaqtanmi.

Kosterok

Må jeg også være med? Må jeg?
Jeg har brug for noget skriftlige kommunikation på dansk--ellers hvordan kan jeg få det at lære?