Главное меню
Мы солидарны с Украиной. Узнайте здесь, как можно поддержать Украину.

Дуже православна Україна

Автор DarkMax2, февраля 28, 2012, 16:27

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Svidur

Цитата: hodzha от февраля 28, 2012, 19:14
це і виглядає дивним.
Вони вважають це порушенням другої заповіді. А тим більше "оберег" для них - язичництво повне. У цієї позиції є свої аргументи.

hodzha

Цитата: Svidur от февраля 28, 2012, 19:17
Цитата: hodzha от февраля 28, 2012, 19:14
це і виглядає дивним.
Вони вважають це порушенням другої заповіді. А тим більше "оберег" для них - язичництво повне. У цієї позиції є свої аргументи.
так, дійсно, трохи вивчав це питання. але знову ж таки, залежить від людини і її трактування. якщо для одних це просто картинки або навіть джерело спасіння, якому просто не варто поклонятися, нічого протиправного вони в них не бачать, то інші бояться ікон як чорт ладану - а це й насторожує і викликає підозри, що з часом у нас може з'явитись покоління іконоборців, подібно до деяких інших країн світу. в старі часи на Україні подібне вже було, не хочеться, щоб це повторилося.  :donno:

Svidur

Цитата: hodzha от февраля 28, 2012, 19:22
так, дійсно, трохи вивчав це питання. але знову ж таки, залежить від людини і її трактування. якщо для одних це просто картинки або навіть джерело спасіння, якому просто не варто поклонятися, нічого протиправного вони в них не бачать, то інші бояться ікон як чорт ладану - а це й насторожує і викликає підозри, що з часом у нас може з'явитись покоління іконоборців, подібно до деяких інших країн світу. в старі часи на Україні подібне вже було, не хочеться, щоб це повторилося.  :donno:
Другу заповідь важкувато перетрактувати. Православні над цим дуже збочуються ще з часів Йоана Дамаскина.

hodzha

Цитата: Python от февраля 28, 2012, 19:16
Нищити ікони — варварство, молитися їм — ідолопоклонство.
а якщо людина розглядаючи ікони і храмові розписи задумується про добре, справжнє, вічне? згадує про віру, про Бога, починає шукати спасіння, просити пробачення за погане і молитися за те, щоб все повернуло на добре? то це як розглядати? і чи правильно, коли пропонуючи всім людям об'єднатись в одну вселенську громаду віруючих, разом з тим, "з міркувань толерантності", пропонують відмовитися від багатовікової традиції іконопису, яка дісталася нам в спадщину від наших далеких предків? уявіть коли підросте молоде покоління, яке повністю розірве зв'язки з православною традицією, приєднається до якихось інших напрямків єдинобожжя - протестантизму, католицизму, мусульманства, іудаїзму? що тоді залишиться від духовної спадщини нашого народу? :donno:

DarkMax2

Свідур, авжеж церква об'єкт і суб'єкт політики, але тут справа у іншому. Розколи церкви пов'язані і з суперечностяни у теології. В Україні ми ж маємо суто політичний розбрат. Ось про що тема: про нехтування релігійним аспектом боротьби за владу українськими церковниками.
Tej wojny nikt za nas nie wygra! © Wiedźmin III
Коли зчинять лемент: "Хто ж знав?!" — відповімо: "Ми".

З моїх снів ти утечеш над ранок,
Терпка, як аґрус, солодка, як біз.
Хочу снить чорні локи сплута́ні,
Фіалкові очі, мокрі від сліз.

hodzha

Цитата: Svidur от февраля 28, 2012, 19:24
Другу заповідь важкувато перетрактувати. Православні над цим дуже збочуються ще з часів Йоана Дамаскина.
чому саме православні? і чому саме друга заповідь і ікони? чи може іконоборці пропонують відмовитися і від картинок в підручниках, телепрограм, фотографій і т.д.? чи може все ж таки справа не в образах, а  в нашому ставленні до них? і як ставитися до того, що люди, що виступають проти ікон часто демонструють нездорове ставлення, схоже на ідолопоклонницьке до тих чи інших слів, тверджень чи цілих текстів?

Svidur

Цитата: DarkMax2 от февраля 28, 2012, 19:28
Свідур, авжеж церква об'єкт і суб'єкт політики, але тут справа у іншому. Розколи церкви пов'язані і з суперечностяни у теології. В Україні ми ж маємо суто політичний розбрат. Ось про що тема: про нехтування українськими церковниками релігійного аспекту їхньої боротьби за владу.
Суперечності в теології лише покривають унутрішній політичний механізм. Більше того, наразі у православ'ї розкол (схизма ) якраз визначається як розділення церков за владними суперечками БЕЗ теологічних розбіжностей. А коли розбіжності у догматиці (засадничих теологічних концепціях)є, то це зветься єрессю. Ви погано знайомі з предметом.

Svidur

Цитата: hodzha от февраля 28, 2012, 19:31
чому саме православні? і чому саме друга заповідь і ікони? чи може іконоборці пропонують відмовитися і від картинок в підручниках, телепрограм, фотографій і т.д.? чи може все ж таки справа не в образах, а  в нашому ставленні до них?
Бо іконоборці як організований рух мали силу тільки у Візантійській імперії (можливий вплив ісламу). Але факт є факт, друга заповідь. Про позицію сучасних послідовників такого підходу я знаю не дуже багато... Там, власне, найбільший протест викликає ритуальне вшанування ікон.

DarkMax2

ну знайомий не ідеально, проте мушу заперечити. Православна церква достатньо відкрито спілкується з іншими церквами і не вважає їх єретичними. Взаємні прокляття з католиками вже зняті.
Tej wojny nikt za nas nie wygra! © Wiedźmin III
Коли зчинять лемент: "Хто ж знав?!" — відповімо: "Ми".

З моїх снів ти утечеш над ранок,
Терпка, як аґрус, солодка, як біз.
Хочу снить чорні локи сплута́ні,
Фіалкові очі, мокрі від сліз.

hodzha

Цитата: Svidur от февраля 28, 2012, 19:33
наразі у православ'ї розкол (схизма )
імхо, у православ'ї немає розколу за визначенням (див. символ віри - вірую в єдину, святу, соборну, апостольську церкву, отже не вірю в існування розколу, які б казки не розказували). тому, імхо, справжні православні залишались і залишаються в єдності в усі, навіть найскрутніші часи історії православної спільноти нашої планети. для православного все одно, чи то храм КП чи то храм МП чи будь-якого іншого патріархату чи навіть віровчення. Бог всюди і в усьому і молитись йому можна в будь-якому місці і в будь-який час. Розкольник це швидше якраз той, хто забороняє православним спілкуватись з своїми братами по вірі з інших православних громад світу і з людьми інших конфесій і вір (адже може виявитись, що і серед них є православні по духу, хто з людей справді православний - це знає лише один Бог).  :donno:

Python

ЦитироватьРозколи церкви пов'язані і з суперечностяни у теології.
Далеко не у всіх випадках лише з ними. Виокремлення уніатів з православних, наприклад, мало під собою суто політичне питання: бути з католиками чи бути проти них? Зрештою, й РПЦ — явище політичне. Просто від неї як від найчисельнішої православної громади залежить визнання автокефальних православних церков.
Пролетареві ніколи вчити європейських мов, бодай би свою знати добре і на ній принести до своєї хати світло знання (Гнат Хоткевич)
ÆC CASALI NAXI PRASQURI: AHOV CÆRU, MERTVÆRI TÆ SLAVUTÆT!
Вони просили його: «Скажи: кетум», а він говорив: «сатем», і не міг вимовити правильно.
Хотелось бы также отметить, что "Питон" - это "мышиный язык" : "пи+тон". © АБР-2

DarkMax2

Цитата: hodzha от февраля 28, 2012, 19:38
Цитата: Svidur от февраля 28, 2012, 19:33
наразі у православ'ї розкол (схизма )
імхо, у православ'ї немає розколу за визначенням (див. символ віри). імхо, справжні православні залишались в єдності в усі, навіть найскрутніші часи. для православного все одно, чи то храм КП чи то храм МП чи будь-якого іншого патріархату. Розкольник імхо той, хто забороняє православним спілкуватись з своїми братами по вірі з інших православних громад світу.  :donno:
православна церква це сукупність церков. можете хоч у грузинській молитися, а КП, на превеликий жаль не канонічна.
Tej wojny nikt za nas nie wygra! © Wiedźmin III
Коли зчинять лемент: "Хто ж знав?!" — відповімо: "Ми".

З моїх снів ти утечеш над ранок,
Терпка, як аґрус, солодка, як біз.
Хочу снить чорні локи сплута́ні,
Фіалкові очі, мокрі від сліз.

Svidur

Цитата: DarkMax2 от февраля 28, 2012, 19:38
Православна церква достатньо відкрито спілкується з іншими церквами і не вважає їх єретичними.
Православні священики й викладачі відкрито називають католиків єретиками. Сам патріях Кирило вживав цього терміну кілька разів.

hodzha

Цитата: DarkMax2 от февраля 28, 2012, 19:42
КП, на превеликий жаль не канонічна.
Є КП як спільнота віруючих і складова частина УПЦ і є КП як керівництво (власне КП). Частина спільноти віруючих КП ходить одночасно в храми УПЦ, що знаходяться під керівництвом МП. Так само є віруючі УПЦ, які ходять до храмів МП і частина з них користується послугами храмів під керівництвом КП. Хто з них канонічний, а хто ні і чому? І якщо завтра, післязавтра чи на тому світі виявиться, що ці канони були витлумачені неправильно - що будете робити? І чи не важліший символ віри про єдність вселенської церкви за інші канони? Раптом найбільший єретик це той, хто відмовляє іншим у православності, не маючи на те права?  :donno:

hodzha

Цитата: Svidur от февраля 28, 2012, 19:43
Православні священики й викладачі відкрито називають католиків єретиками. Сам патріях Кирило вживав цього терміну кілька разів.
У православних навіть священник і патріарх (адже вони люди і вони грішні) можуть помилитися і праві будуть ті віряни, хто їм вкаже на це, такі випадки в багатотисячолітній історії церкви вже були. Тому з одного боку, патріарх Кирило і священники могли помилитися (це була їхня особиста думка), а з іншого - вони праві, бо у католиків є як мінімум догмат про непогрішимість рішень і верховенство папи і отже вони можуть бути визнані єретиками лише на основі наявності одного цього догмату. По суті цей догмат від самого початку і є основним каменем спотикання між двома напрямками.  :???

Conservator

Цитата: Python от февраля 28, 2012, 19:16
Нищити ікони — варварство, молитися їм — ідолопоклонство. ІМНО.

+1

але тоді й Шевченко - варвар, судячи з його (мій улюблений вірш у нього! пам'ятаю, як у дуже православної вчительки УМЛ у школі, коли треба було вивчити вірш Шевченка на вибір - а про цей учням не говорять, бо ж антицерковний - мало інфаркт не стався, коли я цей перед клясою зачитував і при слові про "явленними піч топити" показав рукою в куток клясної кімнати на ікону) ::)

ЦитироватьСвіте ясний! Світе тихий!
Світе вольний, несповитий!
За що ж тебе, світе-брате,
В своїй добрій, теплій хаті
Оковано, омурано
(Премудрого одурено).
Багряницями закрито
І розп'ятієм добито?

Не добито! Стрепенися!
Та над нами просвітися,
Просвітися!.. Будем, брате,
З багряниць онучі драти,
Люльки з кадил закуряти,
Явленними піч топити,
А кропилом будем, брате,
Нову хату вимітати!

просто є ікони-твори мистецтва, а є маскультівська мазанина (коли говорити про 19-20 ст.) чи безглузда пластикова штамповка, якою торгують у нинішніх православних капищах.

християнство - зло, православ'я - зло в квадраті.
Ленін - апо! Ленін - квітя! / Ленін - сонце у зеніті! / Ленін - Партії отиць! / Ленін - буржуям кониць! / Ленін - Карла Маркса син, / їх нам дав Єрусалим!
(Павло Чучка)

"Тильки мы помыслылы, абыхом ку вере наськой истинной ботяна повернуты, яко обачылы в сьроде обитанья оных птыц вас – попов папэжских. И що ж тэпэр маемо? Горэ, бида, огорченье! Ибо крычаты сталы тыя птыцы святодавныя: «Аллах акбар!», од вас одступовавшы. Що вы там робылы?" (Сяргей Балахонаў)

hodzha

Цитата: Conservator от февраля 28, 2012, 20:09
просто є ікони-твори мистецтва, а є маскультівська мазанина (коли говорити про 19-20 ст.) чи безглузда пластикова штамповка, якою торгують у нинішніх православних капищах.
і все одно, одне з основних призначень святих образів - все ж оберігати і спасати людей, нагадуючи їм про Бога-Спасителя і його чудесне воскресіння, а не задовольняти чиїсь естетичні смаки.  для цих цілей підходять і витвори мистецтва і "мазанина" і "штамповка".

Conservator

Цитата: hodzha от февраля 28, 2012, 20:14
і все одно, одне з основних призначень ікони - все ж спасати людей, нагадуючи їм про Бога-Спасителя, а не задовольняти чиїсь естетичні смаки.  для цих цілей підходять і витвори мистецтва і "мазанина" і "штамповка".

єдине призначення ікони - дати заробити дільцям у сутанах
Ленін - апо! Ленін - квітя! / Ленін - сонце у зеніті! / Ленін - Партії отиць! / Ленін - буржуям кониць! / Ленін - Карла Маркса син, / їх нам дав Єрусалим!
(Павло Чучка)

"Тильки мы помыслылы, абыхом ку вере наськой истинной ботяна повернуты, яко обачылы в сьроде обитанья оных птыц вас – попов папэжских. И що ж тэпэр маемо? Горэ, бида, огорченье! Ибо крычаты сталы тыя птыцы святодавныя: «Аллах акбар!», од вас одступовавшы. Що вы там робылы?" (Сяргей Балахонаў)

hodzha

Цитата: Conservator от февраля 28, 2012, 20:15
єдине призначення ікони - дати заробити дільцям у сутанах
темний ви. є багато свідчень, коли ікони спасали людям життя чи просто нагадували про щось добре і вічне, вище я поділився одним з них, з власного життя. може з часом і ви подивитеся на це явище з іншого боку. :donno:

Conservator

чесно, просто блювати хочеться, коли проходжу повз церкви, яких понатикано стільки, що неможливо день прожити, щоб хреста не побачити. коли заходжу до "храму", так від ладану дух перехоплює і знов починає нудити, жахливий трупний сморід. безглуздо попсове богослужіння й мотиляння блискучими цяцьками... :fp:

яке щастя, що ані я, ані мої батьки нехрещені.
Ленін - апо! Ленін - квітя! / Ленін - сонце у зеніті! / Ленін - Партії отиць! / Ленін - буржуям кониць! / Ленін - Карла Маркса син, / їх нам дав Єрусалим!
(Павло Чучка)

"Тильки мы помыслылы, абыхом ку вере наськой истинной ботяна повернуты, яко обачылы в сьроде обитанья оных птыц вас – попов папэжских. И що ж тэпэр маемо? Горэ, бида, огорченье! Ибо крычаты сталы тыя птыцы святодавныя: «Аллах акбар!», од вас одступовавшы. Що вы там робылы?" (Сяргей Балахонаў)

Svidur

Ех, прийшов поручик Ржевський Марксистський і все сплюндрував :)

Conservator

Цитата: Svidur от февраля 28, 2012, 20:20
Ех, прийшов поручик Ржевський Марксистський і все сплюндрував

у мене є особистий рахунок до попів (якраз православних, московського патріярхату), вони прямо винні в смерті близької мені людини. це одна з причин моєї глибокої ненависти до церкви як інституції, православ'я як "віри" і попів як дармоїдської катеґорії населення. в шахту б їх... на уранові рудники під Жовтими Водами, всіх, поголовно.

шкода, що в СРСР до церкви надто м'яко ставилися. треба було начисто винищити. як тарганів.
Ленін - апо! Ленін - квітя! / Ленін - сонце у зеніті! / Ленін - Партії отиць! / Ленін - буржуям кониць! / Ленін - Карла Маркса син, / їх нам дав Єрусалим!
(Павло Чучка)

"Тильки мы помыслылы, абыхом ку вере наськой истинной ботяна повернуты, яко обачылы в сьроде обитанья оных птыц вас – попов папэжских. И що ж тэпэр маемо? Горэ, бида, огорченье! Ибо крычаты сталы тыя птыцы святодавныя: «Аллах акбар!», од вас одступовавшы. Що вы там робылы?" (Сяргей Балахонаў)

hodzha

Цитата: Conservator от февраля 28, 2012, 20:17
яке щастя
мо, воно вам і не треба. а може все з часом. у мене теж в сім'ї до цих речей неоднозначне ставлення, серед моїх родичів теж були і ті, хто називав себе комуністами і розглядав релігію як опіум для народу (хоча практично всі припускали існування Бога, хоч в церкву не ходили). і я теж церкви сторонився, поки випадково одного разу не відкрив, що при відповідному душевному настрої будучи дуже втомленим (після важкого робочого дня) можна зайти до храму, згадати про Бога і про спасіння, можливо помолитися чи мовчки  постояти, подивитись навколо, на образи, постояти на службі і послухати спів, поставити свічку і подивитись як вона горить, згадати що це дуже древня традиція і що саме так до храмів з віку в вік приходили наші діди і прадіди і отримати небувалий прилив сил, не менший ніж ніби напр. ти  на протязі години побував на екскурсії по історичним місцям Західної Європи. Але звичайно, такий настрій буває нечасто, тому якщо вам у храмі ніяково - краще мабуть не ходити, всьому свій час і своя година.  :donno:

Conservator

Цитата: hodzha от февраля 28, 2012, 20:24
колись я для себе відкрив, що при відповідному душевному настрої будучи дуже втомленим (напр. після важкого робочого дня) можна зайти до храму, мовчки  постояти, подивитись навколо, на образи, постояти на службі і послухати спів, поставити свічку і подивитись як вона горить, чи згадати що це дуже древня традиція і саме так до храмів з віку в вік приходили наші діди і прадіди і отримати небувалий прилив сил, не менший ніж ніби напр. ти  на протязі години побував на екскурсії по історичним місцям Західної Європи

навпаки - прийти туди повним сил і вийти змученим після хвилини-двох настільки, що дихати не хочеться.

а як прийти втомленим, то взагалі вперед ногами винесуть. церкви - це темне місце, жахливе місце. як кажуть, більше міліції - менше порядку. так само - більше православ'я=церков - менше духовности й душевного комфорту для людей.
Ленін - апо! Ленін - квітя! / Ленін - сонце у зеніті! / Ленін - Партії отиць! / Ленін - буржуям кониць! / Ленін - Карла Маркса син, / їх нам дав Єрусалим!
(Павло Чучка)

"Тильки мы помыслылы, абыхом ку вере наськой истинной ботяна повернуты, яко обачылы в сьроде обитанья оных птыц вас – попов папэжских. И що ж тэпэр маемо? Горэ, бида, огорченье! Ибо крычаты сталы тыя птыцы святодавныя: «Аллах акбар!», од вас одступовавшы. Що вы там робылы?" (Сяргей Балахонаў)

Svidur

Може, не варто так пристрасно ставитися? Адже церква не можу відповідати за всіх своїх служителів. Я не прихильник релігії, але не думаю, що агрессія може призвести до чогось конструктивного у цій справі.