Главное меню
Мы солидарны с Украиной. Узнайте здесь, как можно поддержать Украину.

nån vill snacka svenska?

Автор Babai, ноября 26, 2006, 19:19

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Babai

Tjena kompisar
Jag undrar om någon skulle vilja prata svenska här.
Norska,danska även islenska går också bra.
Hörs! :UU:
Dræpær maþar svænskan man eller smalenskæn, innan konongsrikis man, eigh væstgøskan, bøte firi atta ørtogher ok þrettan markær ok ænga ætar bot. [...] Dræpar maþær danskan man allæ noræn man, bøte niv markum. Dræpær maþær vtlænskan man, eigh ma frid flyia or landi sinu oc j æth hans. Dræpær maþær vtlænskæn prest, bøte sva mykit firi sum hærlænskan man. Præstær skal i bondalaghum væræ. Varþær suþærman dræpin ællær ænskær maþær, ta skal bøta firi marchum fiurum þem sakinæ søkir, ok tvar marchar konongi.

Bridget Jones

hej!

Kan du alla dessa språk?
Svenska skulle jag prata gärna, i alla fall. :)

vi ses!

Babai

Det ganska tufft att förstå bara islendska,
men skriftligt man kan läsa med 50% succé,tror jag.
Och visst,jag har glömt bort nederländska,som i många fall ingår i gruppen.
Du kommer från Sverige,eller hur?
Dræpær maþar svænskan man eller smalenskæn, innan konongsrikis man, eigh væstgøskan, bøte firi atta ørtogher ok þrettan markær ok ænga ætar bot. [...] Dræpar maþær danskan man allæ noræn man, bøte niv markum. Dræpær maþær vtlænskan man, eigh ma frid flyia or landi sinu oc j æth hans. Dræpær maþær vtlænskæn prest, bøte sva mykit firi sum hærlænskan man. Præstær skal i bondalaghum væræ. Varþær suþærman dræpin ællær ænskær maþær, ta skal bøta firi marchum fiurum þem sakinæ søkir, ok tvar marchar konongi.

Bridget Jones

Hej!

Nej nej, det är jag inte. Jag kommer från Ryssland och bor i Kanada :)
Och nu är jag på jobbet och måste jobba, haha. Vi ses senare då!!

Andvari

Ställ'et i stället i stället!

GOLEM-XIV

Finns här någon levande väsen? Som förstår att skriva och läsa på svenska, menar jag

Квас

Пишите письма! :)

Poirot

"Из-за плохой видимости через тепловизор прицела я увидел на расстоянии около 250 метров силуэт парнокопытного, внешне похожего на крупного кабана."

francisrossi

Цитата: Babai от ноября 26, 2006, 19:19
Tjena kompisar
Jag undrar om någon skulle vilja prata svenska här.
Norska,danska även islenska går också bra.
Hörs! :UU:
I dette tilfælde lad os omdøbe debatten til "nån vill snacka skandinaviska?", det bliver mere nøjagtigt... eller ".. nordiska" hvis I vil også se her islandsk.
(Islandsk er selvfølgelig i den skandinaviske sprogfamilie, men når talen er om "skandinavisk sprog" som sådant, vedkommer det kun dansk/svensk/norsk eller deres blanding med alle varianter.)

Квас

Цитата: francisrossi от марта  7, 2012, 21:46
I dette tilfælde lad os omdøbe debatten til "nån vill snacka skandinaviska?", det bliver mere nøjagtigt... eller ".. nordiska" hvis I vil også se her islandsk.

Det er godt. :yes:
Пишите письма! :)

Искандер

От только не говорите, что мол всё глупости, я по другому не умею окунаться в язык.
Перевёл кусочек на свенск. И просто оставлю его здесь:

Då jag lägger sig att vila
Och mitt blod lugnar sig,
Jag känner mitt hjärta klappar
Och jag borstar en svett av mina bryn,
Det antligen är avlagt —
Jag har återvänt hem.
"Niech żyją POLACY!! Ponieważ polacy są rasej nadczłowieków. Od nich jest przyszłość planety. Oni przeżyją nawet wojną atomowę, dlatego, że polacy są wieczni, bo chtoniczni. I dadzą potomstwo, które też będzie polakami i polkami. Niech żyjemy, hura!.." (c) Awwal12

Квас

Пишите письма! :)

Искандер

"Niech żyją POLACY!! Ponieważ polacy są rasej nadczłowieków. Od nich jest przyszłość planety. Oni przeżyją nawet wojną atomowę, dlatego, że polacy są wieczni, bo chtoniczni. I dadzą potomstwo, które też będzie polakami i polkami. Niech żyjemy, hura!.." (c) Awwal12

Быстрый ответ

Обратите внимание: данное сообщение не будет отображаться, пока модератор не одобрит его.

Имя:
Имейл:
Проверка:
Оставьте это поле пустым:
Наберите символы, которые изображены на картинке
Прослушать / Запросить другое изображение

Наберите символы, которые изображены на картинке:

√36:
ALT+S — отправить
ALT+P — предварительный просмотр