Главное меню
Мы солидарны с Украиной. Узнайте здесь, как можно поддержать Украину.

Suomi

Автор Leo, марта 23, 2004, 22:16

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Leo

Kuka opiskelee suomea ? Opin suomen kieltä, mutta jo olen unohtanut. Haluaisin muistaa.


lovermann


Leo

Цитата: Farkasmina

Haluaisitteko alkaa ?

Цитата: lovermannMina olen Dima  
En puhu suomea

Hauska tutustua ! :D

Minäkin en puhu tšekkia, mutta ymmären :)

lovermann

я ещё помню всякие словечки типа хювя пяйва или китос. Помню всякие вывески: роукатовараата.. или как-то так. :) И ещё платить -- максаа :)

Leo

Цитата: lovermannя ещё помню всякие словечки типа хювя пяйва или китос. Помню всякие вывески: роукатовараата.. или как-то так. :) И ещё платить -- максаа :)

в смысле ruokatavarat ? (продовольствие, продукты)

а ещё yksi kaksi kolme neljä viisi... (markkaa)  :)

Yougi

No, mie, siis, vaikka en oppi, mutta pagizen sujuvasti. Stadaa vain en ymm?rr?, toisia murreita osan.

Peamur

Päivää, päivää!
Mitä kuuluu? :D
Mina olen peamurdmisülesanne ja asun saksassa...

Suomi on kaunis maa!


:oops::oops:
ma ei saa aru

Добавлено спустя 10 часов 30 минут 48 секунд:

нее...давайте про финский на русском говорить, а то мы будем тормозить до судного дня :lol:
É Contacht!
atpa peka kejklonaaannemanta apuka ne apo peka
зю зю зю .. зю ... зю . зю зю .. зю ... зю зю зю .. зю

Sonia

Hyvää iltaa!!!
Minäkin puhun suomea.
Tämä osa on Paratiisi minun varten. Eläköön se!!!
tapaamiseen :)
PS: :mrgreen:
Ja kelpo sivallus tai kaks
Koht' opin näyttää oikeaks.

Wolliger Mensch

Цитата: Peamurdmisu:lesanneнее...давайте про финский на русском говорить, а то мы будем тормозить до судного дня :lol:
Ну что ж вы так сдались сразу? 8-)
«Вот интересно, каких лингвистических жемчуг можно найти в море отодвинутых книг», Ян Гавлиш.
«Впредь прошу помнить, что придумал игру не для любых ассоциаций, а для семантически оправданных. Например, чтó это такое: ,,рулетке" — ,,выпечке"?? Тем более, что сей ляпсус я сам совершил...», Марбол
«Ветхий Завет написан на иврите и частично на армейском», Vesle Anne
«МЛ(ять)КО ... ПЛ(ять)NЪ», Тася
«Вот откроет этот спойлер, например, Марго, ничего не подозревая, а потом будут по всему форуму блюющие смайлики...», Авал
«Томан приличный мужчина. Правда по патриархальным меркам слегка голодранец», Vesle Anne
«Возможен ли фонетический переход "ж" в "п с придыханием"», forest

Sonia

Missä ollet?
Voi herra jumala! haluaisin puhua!!!
Pidän täkäläisistä ihmisistä mutta missä ollet  kaikki?
Liitty!
Ja kelpo sivallus tai kaks
Koht' opin näyttää oikeaks.

Yougi


Sonia

Ja kelpo sivallus tai kaks
Koht' opin näyttää oikeaks.

Yougi

No niin, selvдддд....

?, ??????-?? ??????? - ? ??? ?????????? ??????????.

Yougi

Мда... В уникоде пишешь - умляуты видно, русского нет.
В Вин-кодировке наоборот.

Я, собственно, спрашивал, о чем собираемся беседовать?

RawonaM

Цитата: YougiМда... В уникоде пишешь - умляуты видно, русского нет.
Что у вас за операционка и/или броузер?.. öäåü — ноу проблем, как видите.

Sonia

Цитата: YougiЯ, собственно, спрашивал, о чем собираемся беседовать?
- да о чем хотите:roll:(только не экономика и не политика)
ЦитироватьМда... В уникоде пишешь - умляуты видно, русского нет.
В Вин-кодировке наоборот.
- у мя все окей (стоит кириллица Винд)
Ja kelpo sivallus tai kaks
Koht' opin näyttää oikeaks.

Yougi

ЦитироватьЧто у вас за операционка и/или броузер?.. ???? — ноу проблем, как видите.
Операционка - W2krus, барузер - 6-я Опера. Наблюдаю данную проблему почти на всех форумах, где приходиться использовать диакритики вместе с кириллицей.

Yougi

Цитировать- да о чем хотите:roll:(только не экономика и не политика)
No niin, miten teillä Kiovassa voi tunettu  lehtimies pan Martynjuk? En kuullut häneltä jo pitkää aikaa.

Sonia

Цитата: YougiNo niin, miten teillä Kiovassa voi tunettu lehtimies pan Martynjuk? En kuullut häneltä jo pitkää aikaa.
Aamista saanko esittäytyä :) Olen Sonia.Olen 18-vuotias. Olen ylioppilas ja työskenellä suomenkääntajana. En ole naimisissa:D8-)
Onko teillä mitään sitä vastaan, että pydän sinua kerro itsensä?(Kuka sinä olet ja mitä harrastate jne:roll:)

Nyt saa vastata kysymykseen:)
Miten minulla Kiovassa? Loistavaa!!!!!! Se on parhain ja ainutlaatuinen kaupunki:mrgreen::mrgreen::mrgreen::roll:
Onko Martynjuk lehtimies? mikäli minä teidän, hän on tunettu ukrainalainen poliitikona....
Ja kelpo sivallus tai kaks
Koht' opin näyttää oikeaks.

Yougi

ЦитироватьOnko teillä mitään sitä vastaan, että pydän sinua kerro itsensä?(Kuka sinä olet ja mitä harrastate jne:roll:)
Nimeni on Jougi  (Eugene) Sergejeff, olen neljakymmentävuotias ja asun, siis, Petroskoissa.  Toimin automaatiosuunnittelijana, suunnittelen suurin osaa paperikoneiden automaatiota.
ЦитироватьSe on parhain ja ainutlaatuinen kaupunki
Juu niin, olen ollut Kiovassa viime vuosina, juuri syksyn alussa, olen ihmetellyt, kuinka paljon teillä on erilaisia huijareita ja rullareita, mulle tarjottiin vaihtaa rupleja grivniin naurettavakse kurssikse, viskattiin jalloil alle talaseteleitä ja sitten ehdottiin "jakaaman rehellisesti puolekkai",  yritettiin työntää erilasia kiinalaisia kemikaaleja ja lääkeitä "kaikkien tautien vastan"  ihan ulkona ym ym ym. Siis, kaupunki on kaunis, kaupunkilaiset ovat täysun gouna. Yksi ainoa seikka pelasi Kiovaa minun kiroamisesta - sielläki on silti Petroskoinkatu.:D
ЦитироватьOnko Martynjuk lehtimies? mikäli minä teidän, hän on tunettu ukrainalainen poliitikona
Tarkoitan Rost Martynjuk, häi on ( no vaikka on ollut ) lehtimies, ja vielä
jonkun ugrilaiskeskusten päälikkö Kiovassaki. Sivumennen sanottuna häi voisi lähteä pois lehdistöaluesta poliittikkaan - ei oo mitään kummallista kuun alla...

Sonia

Anteeksi mitä en vastannut //heti.se sattui sittä syystä, että olen voinut huonosti-

Цитата: YougiNimeni on Jougi (Eugene) Sergejeff, olen neljakymmentävuotias ja asun, siis, Petroskoissa. Toimin automaatiosuunnittelijana, suunnittelen suurin osaa paperikoneiden automaatiota.
Hauska tutustua:) jostain syystä, olen ajatellut että olet noin kaksikymmentävuotiaina.En ymmärä miksi niin....Varmaankin sinulla on "nuori sielu"(sisimmäsään olet 20-vuotias) ;--) Olenko oikeassa?

Цитата: YougiJuu niin, olen ollut Kiovassa viime vuosina, juuri syksyn alussa, olen ihmetellyt, kuinka paljon teillä on erilaisia huijareita ja rullareita, mulle tarjottiin vaihtaa rupleja grivniin naurettavakse kurssikse, viskattiin jalloil alle talaseteleitä ja sitten ehdottiin "jakaaman rehellisesti puolekkai", yritettiin työntää erilasia kiinalaisia kemikaaleja ja lääkeitä "kaikkien tautien vastan" ihan ulkona ym ym ym. Siis, kaupunki on kaunis, kaupunkilaiset ovat täysun gouna. Yksi ainoa seikka pelasi Kiovaa minun kiroamisesta - sielläki on silti Petroskoinkatu.
´Kiov ei ole ihanteellinen mutta miksi sinulla on niin negatiivinen mieli hanesta? Vai mina en ymmärtänyt jokin?

Цитата: YougiTarkoitan Rost Martynjuk, häi on ( no vaikka on ollut ) lehtimies, ja vielä
jonkun ugrilaiskeskusten päälikkö Kiovassaki. Sivumennen sanottuna häi voisi lähteä pois lehdistöaluesta poliittikkaan - ei oo mitään kummallista kuun alla...
Olisi mielenkiintoistia tiettää  isompi hänestä. Ehdottomasti käun kirjastossa:D "On saatukiini"
:mrgreen::roll:

Добавлено спустя 1 минуту 39 секунд:

ой, трошки наочупятила:oops::oops::oops::oops::oops:
Ja kelpo sivallus tai kaks
Koht' opin näyttää oikeaks.

Seryj Slon

Mitä kuuluu? Joka aamu, kun tulen työstaanniin istun yksin luen sähköpostia ja puhun ohjelmoijaan. Niin ikävin! Anteeksi erehdystat :-[

Yougi

ЦитироватьJoka aamu, kun tulen työstaanniin istun yksin luen sähköpostia ja puhun ohjelmoijaan. Niin ikävin!
Ota siis vaikka kaljaa...

Seryj Slon

Anteeksi, kuka on kaljaa?
Ei nauraa, minä vain kaksiä kuuta opiskelit suomea ja joka päivä :oops:

Быстрый ответ

Обратите внимание: данное сообщение не будет отображаться, пока модератор не одобрит его.

Имя:
Имейл:
Проверка:
Оставьте это поле пустым:
Наберите символы, которые изображены на картинке
Прослушать / Запросить другое изображение

Наберите символы, которые изображены на картинке:

√36:
ALT+S — отправить
ALT+P — предварительный просмотр