Главное меню
Мы солидарны с Украиной. Узнайте здесь, как можно поддержать Украину.

Het Nederlands

Автор Vertaler, октября 11, 2004, 21:00

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Nico

Цитата: Vertaler van Teksten
Цитата: NicoIk schrijf altijd 'zo'. En aanhalingstekens gebruik ik om een directe reden op te schrijven. Nico zei : "Ik vind Duits ook een mooie taal".
Klaar, bedankt. En waar kan ik de punctuatieregels  vinden van het Nederlands en lezen?

Добавлено спустя 8 минут 49 секунд:

Bijvoorbeeld, als je een boek opent, welke aanhalingstekens kan je daar zien? ik denk dat verschillende, maar niet "deze".

Over leestekens zijn talloze boeken geschreven. Ik heb een site gevonden over aanhalingstekens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanhalingsteken en over punctuatie

Добавлено спустя 1 минуту 2 секунды:

Цитата: Nico2="Vertaler van Teksten
Цитата: NicoIk schrijf altijd 'zo'. En aanhalingstekens gebruik ik om een directe reden op te schrijven. Nico zei : "Ik vind Duits ook een mooie taal".
Klaar, bedankt. En waar kan ik de punctuatieregels  vinden van het Nederlands en lezen?

Добавлено спустя 8 минут 49 секунд:

Bijvoorbeeld, als je een boek opent, welke aanhalingstekens kan je daar zien? ik denk dat verschillende, maar niet "deze".

Over leestekens zijn talloze boeken geschreven. Ik heb een site gevonden over aanhalingstekens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanhalingsteken en over punctuatie

Добавлено спустя 2 минуты 5 секунд:

Цитата: Nicoa="Vertaler van Teksten
Цитата: NicoIk schrijf altijd 'zo'. En aanhalingstekens gebruik ik om een directe reden op te schrijven. Nico zei : "Ik vind Duits ook een mooie taal".
Klaar, bedankt. En waar kan ik de punctuatieregels  vinden van het Nederlands en lezen?

Добавлено спустя 8 минут 49 секунд:

Bijvoorbeeld, als je een boek opent, welke aanhalingstekens kan je daar zien? ik denk dat verschillende, maar niet "deze".

Over leestekens zijn talloze boeken geschreven. Ik heb een site gevonden over aanhalingstekens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanhalingsteken en over punctuatie
mundus vult decipi; ergo decipiatur

Vertaler

Ben erg blij om mijn eigene fouten te zien, nouja, na meer dan half een jaar. ,,Klaar" in plaats van ,,duidelijk", ,,ik weet" in plaats van ,,weet ik", enzovoort. En nog dacht ik dat ik niet meer Nederlands leer.  :scl:

Nu wil ik weer wat vragen. Weet iemand hoe kan ik de naam van een lied vertalen in het Russisch, — ,,Zij maakt het verschil"? Het gaat er om, dat ik wel snap wat dat betekent, maar volgens mij heeft het Russisch geen toepasbaar woord.  :-\
Стрч прст в крк и вынь сухим.

Nico

Is lingoforum opnieuw ingericht en enige tijd buiten bedrijf geweest ?  :what: Sinds vandaag krijg ik opeens een berichtje, terwijl ik maanden geleden er niet meer in kwam met mijn usernaam en paswoord. :???   Maar ik ben er weer  :up:
mundus vult decipi; ergo decipiatur

Vertaler

We hebben enige problemen in november (ja ja) gehad, daardoor heeft het forum zijn layout geheel gewisseld, zoals je misschien ziet... En nu, ja, sinds november, is alles OK. Zomaar heeft niemand iets hier in het Nederlandse topic nadien geschreven.

En wat kan je van mijn vraag zeggen?
Стрч прст в крк и вынь сухим.

Nico

Ik ken niet de uitdrukking: zij maakt het verschil, maar wel 'dat maakt het verschil' . в том-то и разница
mundus vult decipi; ergo decipiatur

Vertaler

Цитата: Nico от мая 26, 2006, 23:37
Ik ken niet de uitdrukking: zij maakt het verschil, maar wel 'dat maakt het verschil' . в том-то и разница
Nou ja, hier heb je gelijk. Maar mijn uitdrukking gaat een vrouw aan: alleen zij maakt het verschil, en de anderen niet. (Zoals ik ken). De tekst van het lied kan je hier lezen (er zijn foutjes wel maar geeft niet). Dit is één van mijn favoriete liederen, dus wil ik de juiste vertaling wel herkennen.
Стрч прст в крк и вынь сухим.

Alexi84

Goedemiddag!
Drie dagen geleden had ik over dit topic in het Russisch gevraagd, maar ik heb geen aantwoord gekregen. Daarom vraag ik nu nog een keer: zijn allemaal echt weg? Ik verbaas me dat niemand van jaar 2006 hierheen schrijft. Het lijkt me dat jullie helemaal de Nederlandse taal vergeten hebben.  :(
Is dat waar? Of vergiss ik me toch?  ;)

P.S. Pardon voor de fouten - helaas, ik heb geen praktijk.

Нет народа, о котором было бы выдумано столько лжи, нелепостей и клеветы, как народ русский. (Екатерина Великая)

Nicojawel

Ik kreeg opeens mail van Lingvoforum met een nieuw antwoord van Alexi84, maar het lijkt wel geschreven te zijn op 27 mei 2006 :-)  ;)

Nico

mundus vult decipi; ergo decipiatur

Andrei N

Goede dag idereen. Ik zou graag op dit forum een beetje het Nederlands oefenen omdat ik graag in die taal verder zou studeren. Ik ben helemaal nieuw op dit forum maar ik kan een beetje Nederlands spreken en een beetje schrijven. Hoeveel zijn er mensen hier die Nederlands kunnen? Ik denk dat er heel veel moeten zijn. Ook zou ik gaar jullie te vragen mijn fouten te verbeteren want hoewel trachte ik goed te kunnen Nederlands leren kan ik er niet zonder schrijven.
[здесь должно что-то быть]

Nico

Privet Andre!  :)
Ik zal het voor je verbeteren. Je krijgt een dikke voldoende van mij !  ;up: Alleen niet de komma's vergeten!

Goede dag iedereen. Ik zou graag op dit forum een beetje  Nederlands willen oefenen, omdat ik graag in die taal verder zou willen studeren. Ik ben helemaal nieuw op dit forum maar ik kan een beetje Nederlands spreken en een beetje schrijven. Hoeveel mensen zijn er hier die Nederlands beheersen? Ik denk dat er heel veel moeten zijn. Ook zou ik graag jullie willen vragen mijn fouten te verbeteren want hoewel ik trachtte  foutloos Nederlands te schrijven, maak ik nog steeds fouten.  (trachtte - twee t's, want het is verleden tijd)

Succes!  ;up:
mundus vult decipi; ergo decipiatur

Andrei N

Goede dag. Dank je. Waarom zijt ge een nieuwe thema begonnen? Ik weet dat ik heb nog veel te leren, maar gelukkig kan ik jouw correcties grotendeels begrijpen. Voor mij zijn komma's een groot probleem omdat ik dat nooit op cursussen geleerd heb daarom plaats ik die door intuitie. Er is nog een andere ding dat ik graag zou willen zeggen. Enerzijds dacht ik die morgen dat als er veel mensen zijn die Nederlands kennen zou er een bloeiende discussie zijn en anderzijds toen ik zag dat niemand antwoordde schrikte ik dat er niemand in het Nederlands belanggesteld had en dus zou er niemand willen schrijven. Bedankt voor jouw correctie. Ik hoop dat andere mensen ook hier zullen willen komen.
[здесь должно что-то быть]

Nico

Ik zal doorgaan met het thema ''Het Nederlands'.  Ik heb het idee dat je in het Russisch meer  komma's tegenkomt, dan in het nederlands...  'Zijt ge'  is vlaams, dat zullen ze nooit in Nederland zeggen. Verder gebruik je hier in Nederland, net als in Duitsland en Rusland de 'ú'  vorm, wanneer je communiceer met onbekenden, of de 'je' vorm met leeftijdsgenoten.  Ik heb het idee dat er toch weinig mensen Nederlands studeren in Rusland. In ICQ kom je veel meer mensen tegen, die bijvoorbeeld Duits spreken.
werkwoord schrikken: ik schrik, ik schrok, ik ben geschrokken.
Volg je de studie op een instituut in St.Petersburg ?


Goede dag. Dank je. Waarom bent u een nieuwe thema begonnen? Ik weet dat ik nog veel te leren heb , maar gelukkig kan ik uw correcties grotendeels begrijpen. Voor mij zijn komma's een groot probleem, omdat ik dat nooit op cursussen geleerd heb. Daarom plaats ik die door intuitie. Er is nog een andere ding dat ik graag zou willen zeggen. Enerzijds dacht ik die morgen, dat als er veel mensen zijn die Nederlands kennen, er een bloeiende discussie zou zijn en anderzijds, toen ik zag dat niemand antwoordde, schrok ik dat er niemand belangstelling in het Nederlands  had en dus zou er niemand willen schrijven. Bedankt voor uw  correctie. Ik hoop dat andere mensen ook hier zullen willen komen.
mundus vult decipi; ergo decipiatur

Andrei N

Dank u. Ja, ik weet dat er irregularische wekwoorden bestaan. Maar ik kan min of meer goed alleen wekworden gebruiken die ik vaak gebruik. Vormen als "woog" of  zelfs "genas" kan ik nog niet om de juiste manier gebruiken. De reden is dat ik gewoon niet veel kan spreken of schrijven. Vroeger probeerde ik op sites als "dutchgrammar" en "languageexchange" mensen te vinden maar ik sloeg er niet in. Een halfjaar geleden probeerde ik met ICQ Nederlandstalige te vinden, maar bijna niemand wilde antwoorden, ze waren alle met iets bezig. Momenteel woon ik niet in Rusland en ik volg geen studie. Nu woon ik in Belgie in het franstalige gebied. Dus kan ik Frans spreken. Ik werk in IT-gebied en ik volg avondlessen Nederlands. Daarna hoop ik taalwetenschap studeren. Zo weet u nu een beetje over mij.
Eigenlik denk ik dat op dit site niet alleen mij in buitenland woon. Er zijn mensen van alle mogelijke plaatsen, als bijvoorbeeld Polen, Oekraine, Israel, Verenigde Staten, Servie, Slovenie, Tsjechie.
En u? Wie bent u? Ik heb u niet veel op dit forum gezien. Waar komt u vandaan?
Ik heb nog een vraag u zei "dat zullen ze nooit in Nederland zeggen". Het schijnt mij dat het een zeldzaam gebruik van "ze" is omdat er geen konkrete mensen achter staan. Kunt u me dat uitleggen?
[здесь должно что-то быть]

Ashalynd

Sorry als ik stoor... Ik woon ook in het buitenland hoor! (dat wil zeggen in Nederland... ik ben hier circa 10 jaar geleden vanaf Rusland gekomen :) )

Mijn Nederlands is natuurlijk een stukje minder vloiend dan die van de mensen die hem als moedertaal hebben geleerd... maar in de simpele gevallen kan ik al een beetje helpen. Bijvoorbeeld, ik zou het zo gaan zeggen: "Eigenlijk denk ik dat op deze forum ben ik niet de enige die in het buitenland woont". Ik ben trouwens ook ICT-er qua werk.

Nico

Цитата: Андрей N от марта 13, 2009, 22:55
Dank u. Ja, ik weet dat er irregularische wekwoorden bestaan. Maar ik kan min of meer goed alleen werkworden gebruiken die ik vaak gebruik. Vormen als "woog" of  zelfs "genas" kan ik nog niet om de juiste manier gebruiken. De reden is dat ik gewoon niet veel kan spreken of schrijven. Vroeger probeerde ik op sites als "dutchgrammar" en "languageexchange" mensen te vinden maar ik sloeg er niet in. slaagde daar niet in Een halfjaar geleden probeerde ik met ICQ Nederlandstalige te vinden, maar bijna niemand wilde antwoorden, ze waren allen met iets bezig. Momenteel woon ik niet in Rusland en ik volg geen studie. Nu woon ik in Belgie in het franstalige gebied. Dus kan ik Frans spreken. Ik werk in het IT-gebied en ik volg avondlessen Nederlands. Daarna hoop ik taalwetenschap te studeren. Zo weet u nu een beetje over mij.
Eigenlijk denk ik dat op dit deze site niet alleen mij  ik in het buitenland woon. Er zijn mensen van alle mogelijke plaatsen, als bijvoorbeeld Polen, Oekraine, Israel, Verenigde Staten, Servie, Slovenie, Tsjechie.
En u? Wie bent u? Ik heb u niet veel op dit forum gezien. Waar komt u vandaan?
Ikzelf ben al een paar jaar ingeschreven bij Lingoforum en ben Nederlander. Over een paar jaar met pensioen  ;). Mijn kennis van de Russische taal is niet slecht.  :=Ik heb nog een vraag u zei "dat zullen ze nooit in Nederland zeggen". Het schijnt mij dat het een zeldzaam gebruik van "ze" is, omdat er geen konkrete mensen achter staan. Kunt u me dat uitleggen?
Met ze worden de mensen in Nederland bedoeld en dit soort 'ze' kom je veel tegen in teksten.

mundus vult decipi; ergo decipiatur

Nico

Цитата: Ashalynd от марта 21, 2009, 04:59
Sorry als dat ik stoor... Ik woon ook in het buitenland hoor! (dat wil zeggen in Nederland... ik ben hier circa 10 jaar geleden vanaf uit Rusland gekomen :) )

Mijn Nederlands is natuurlijk een stukje minder vloeiend dan die van de mensen die hem als moedertaal hebben geleerd... maar in de simpele gevallen kan ik al een beetje helpen. Bijvoorbeeld, ik zou het zo gaan zeggen: "Eigenlijk denk ik dat op deze forum ben ik niet de enige ben die in het buitenland woont". Ik ben trouwens ook ICT-er qua werk.
mundus vult decipi; ergo decipiatur

Ashalynd

Sorry als ik stoor en Sorry dat ik stoor hebben toch verschillende betekenis? ;)

Met de andere correcties ben ik het mee eens.

Nico

ja en nee  :) sorry, als ik stoor . 'Als' zou hier kunnen betekenen : 'indien' of 'wanneer'.  Sorry, dat ik stoor, is volgens mij beter nederlands en 'dat' betekent hier 'omdat'. 
mundus vult decipi; ergo decipiatur


Vertaler

Стрч прст в крк и вынь сухим.

Vertaler

Over minder dan een maand gaat m'n beste vriendin voorgoed naar België wonen. Wat moet ik doen? Met wie ga ik vanaf dan in bussen en op straat Nederlands praten (en al de andere lekkere dingen doen)? Mijn verdriet is ontrostbaar.
Стрч прст в крк и вынь сухим.


Theo van Pruis

Даёшь австронезийскую инфиксацию во все поля!

Gilgamesh

hallo alle,
ik hoop dat je zullen niet zeggen dat k google of iets nog zoals gebruik. ik weet dat ik schrijf nederands slecht maar ik zal omdat ik will deze taal te vorbetern als ik will nog beter te weten dat. ik leer all talen uit boeken en, tuurlijk, dat's moeilijk voor mij omdat ik heb geen praxis in de veele talen. ik hoop jullie hulpen mij een beetje )
Приветствую всех. Моя цель на данном форуме - учиться и познавать то, чего я не знаю. Надеюсь, вы отнесетесь ко мне благосклонно. Спасибо.

Быстрый ответ

Обратите внимание: данное сообщение не будет отображаться, пока модератор не одобрит его.

Имя:
Имейл:
Проверка:
Оставьте это поле пустым:
Наберите символы, которые изображены на картинке
Прослушать / Запросить другое изображение

Наберите символы, которые изображены на картинке:

√36:
ALT+S — отправить
ALT+P — предварительный просмотр